Färgval på vagn

Ajda

Trådstartare
Har precis sålt Emmaljunga City Crossen för att köpa en Scooter istället till Tuva.
Nu kommer beslutsångesten vilken färg man ska ha? Tanken är att vi ska köpa en ny och sen behålla den för ev syskon i framtiden. Och sambon vill inte ha någon mer rosa vagn :p Förra var svart/rosa.

Vad har ni för färger och är ni nöjda med valet?

Sv: Färgval på vagn

Alltså nu har ju inte jag några barn än och har inte heller fått hem någon vagn men vi ska beställa en vinröd emmaljunga på onsdag :) Jag gillar färger och jag tycker vinrött passar både pojkar och flickor eftersom det passar mig i smaken och min man bryr sig inte.

Jag har en edge duo pro forest. Om det blir nån annan vagn så blir det en silver check. Riktigt snygg!! Men läderdetaljer och lite silver trådar. Mumma!!;)

Lite OT, men har du trivts med city crossen? Jag väljer mellan den och Nitron... Har beslutsångest... ;)

Min kompis älskar sin city cross, och om jag skulle köpa en ny vagn av den typen skulle det bli en citycross.

Men Nitron och citycrossen har lite olika användningsomraden. Gar du tex bara pa slätt asfallt och i affärer skulle jag välja en Nitro men gar du mer pa ojämn mark tycker jag det är värdelöst med svängbara hjul.

Ajda- Jag gillar neutrala färger, sen kan man ha en färglad akpase, färglada filtar och sant ist. Varan vagn vi har nu är brun med marinnbla och vita detaljer, det tycker jag om även om jag inte gillar vagnen.

Vi har en Scooter i brown check.. Det gillar jag skarpt!

Annars är ju svart ett smidigt val. Enkelt att göra lite roligare med åkpåse och tillbehör..

Svart tycker jag är urtrist, vi ade en röd bugaboo till våra två pojkar. Fungerade toppen!

Vi köpte en grå urban jungle mountain buggy till vår blivande tjej. Vi valde grått för att det är en diskret färg som passar både killar och tjejer, samt att den matchar vår bil... ;) Tror det blir perfekt med en grå vagn och en ljusrosa åkpåse/filt till det.

Pro Bordeaux (stavning) SÅ SJUKT SNYGG!!! Ska beställa den färgen själv.

Bra val av vagn ( tycker jag iaf ).

Till frågan:

Vi hade svart liggdel och nu som sittvagn är den mörklila :)

Det är pro bordeaux valet lutar åt. Det stod mellan den och offroad. Sambon föredrar offroad men jag tror man tröttnar snabbt på den murriga färgen.

Svart är classiskt, men så tråkigt. Jag gillar mycket färg till barn. Men känner lite att den illrosa var lite väl häftig. Sambon ska väl få vara med litegrann och säga sitt också. Den gula gillar jag med, men känner att man nog tröttnar snabbt på den med. Och antagligen kommer den vara prickig av rapsbaggar i sommar.

Zazzarazz: City crossen har varit super. Kommer antagligen köpa en igen om Tuva får ett syskon i framtiden.

Hur länge har du kört med den? Det finns ju många just nu som står beredda att köpa en och det skulle vara intressant att veta hur länge man använder den innan man byter.

Jag tycker att den svarta är hur snygg som helst! Svart matchar allt och man kan piffa till den som man vill med en färgglad skötväska, åkpåse, fotsack eller filtar. Jag har inte ångrat en sekund att jag valt svart! Min svarta scooter köpte jag ny när sonen var ca 7 månader (han är nu 2,5 år) och i förra veckan köpte jag en svart citykross med svart citykorg till bebisen som är beräknad att anlända på söndag. Den är såååååå fin!!!

En annan neutral färg skulle jag nog kunna tänka mig också, men jag har trivts så bra med den svarta scootern, som fortfarande är jättefin, så då fick det bli samma färg till den nya vagnen.

Tuva är 1,5 år nu när vi byter vagn. C.C hade gått att använda längre då den är väldigt rymlig, men rätt stor. Och nu vill jag gärna ha en lite mindre smidigare vagn.

Min är cerisrosa/lila. Vet inte vad den färgen heter. Men så snygg, särskilt nät hon har kläder från pop i samma färg.;)
jag älskar den färgen, färgstark och den syns...me love

Jag har en klarröd vagn som ska vara till fint och en grå/svart som ska vara hemma/gårds-/stall-vagn.

Jag älskar den röda! :D

jag har en Edge pro bordeux och ja den är jätteläcker!
Det enda jag är lite fundersam på är om det går att tvätta klädseln i maskin eftersom det är skinn på?
Nån som vet?

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: Jenka
·
Äldre Jag har en del småkrediter osv, och nu har jag helt plötsligt förvandlas till en "spara" istället för en "slösa". Jag har mått jätte...
2
Svar
23
· Visningar
2 563
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: Brandgul
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 519
Senast: Equidaem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama