Färger och utrustning på fuxar!

MaRomer

Trådstartare
Ja som endel vet så kommer det en liten fuxdam till mig i vår.

Det jag undrar nu är:

Vilken färg ska man undvika på utrustningen?
Vilka färger är snygga?

Nu menar jag både på, benskydd, lindor, schabrak, täcken, grimmor, träns och sadlar. Ja på allt!

Jag vill så gärna ha brunt på hoppsadel och hoppträns. Men funkar det? Och i sådana fall vilken färg??

Tjejen har denna fuxfärg:
30322780.jpg

Sv: Färger och utrustning på fuxar!

islandshäst? :)

på min kille har jag jordnära färger som beige, brunt och svart
men sen vet jag inte vilket som är snyggast i beslag, guld eller silver?
Har mest silverspännen för att de är lättast att hitta
Har då en ljusfux

bild på beige (gammal bild)

svart, fast här har jag ingen svart schabrak

i läder tycker jag brunt är snyggast, men har svart sadel tyvärr..
här en bild på ett av dom bruna tränsen, smälter in lite för bra kanske
du får ursäkta mig för att just dom här bilderna inte är inom AR, har inga bilder på det än

men mest blir de då svart läder

ursäkta bildbomben :o:o

Senast ändrad:

Söt! Ja de färger jag inte tror kommer passa är ljusbrunt (på sadel och träns) Och sedan rött och rosa i annan utrustning. Eller kan jag ha fel?

tror jag med, dom färgerna skär sig nog lite med fuxfärgen, speciellt rosa!

blått och grönt är annars populära färger för fuxar, marinblått körde jag på under ett tag, matt lila och grått kan funka oxå beoende på vad är :)

För ljust läder (typ orange) gillar jag inte, men tycker iofs att det inte är speciellt snyggt på någon häst :D

Annars går jag mot strömmen och har både ljusrosa och rött på mina fuxar, inte samtidigt dock...

Fin! Jag älskar småttingar :)

JAg tycker själv att mörkare eller mellan nyanser av brunt är snyggt på ALLA hästar, men visst, det kan vara jobbigt att hitta matchande så svart funkar ju också och är snyggt på din nyans fux.

På tyg saker så att säga gillar jag jordnära färger som beige, brunt, grått, även lite blått kan vara snyggt.

Tycker sån vanlig ljusare fux kan vara svårt ibland just för att starka färger kan skära sig eller skrika så dant, dock har jag sett en nyans av turkost som var jättesnyggt på fux som din!

Jag själv har nu en jättemörk fux så han är lätt att hitta till mwahaha ;)

brunt brunt brunt på allt läder.

vitt, beige, brun, sand, grå på schabrak osv. turkost/petrol är också riktigt snyggt!

Jag har också precis köpt mig en fux, en mörk sådan, och insett lite samma problem. Jag har dessutom det lite udda problemet att jag brukar leka riddare till fots, nu med häst ska jag äntligen börja bli riddare till häst - och min färg är röd med gult märke på. Går inte! Så efter 10 år med samma vapenmärke måste jag byta, för jag kan inte sy ett rött schabrak till min svettfux. :)

Om man bortser från läder och ser till tyger är vitt alltid snyggt (men skitigt), och jag tycker att grönt är snyggt till min mörka fux.

Jag tycker att rött är jättesnyggt på fuxar!

I annat fall, men det är lite jobbigt att hålla rent, vitt är snyggt när det är kritvitt, men det är ju så svårt att hålla snyggt vitt.

Lila i rätt nyans tror jag kan funka riktigt bra. Alla färger som går i röda toner ska du nog undvika.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 433
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 823
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hej! Finns säkert fler såna här trådar men undrar framför allt om någon har limegrönt på sin fux? :) Min kille blir mer mörk fux när...
Svar
19
· Visningar
7 484
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 445
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10