C

canon_eos

3419237.jpg

3419247.jpg

Vilken färg skulle ni säga att hon är?

Sv: Färg

hon är en perser utan samtavla.

Bilderna är stora hemma, men vet inte hur jag ska ladda upp dem stora

Japp, jag håller med, hon är blåmaskad. Inom perservärlden brukar man säga "blå colorpoint". Varför har hon ingen stamtavla..? Jag läste ju i den andra tråden att du var intresserad av utställning, och du kommer tyvärr aldrig kunna ställa ut henne utan stamtavla. :( Inom huskattsklassen så uppskattas inte katter som ser ut som raskatter.

/Erica

oki.
blåmaskad colorpoint.

Jag ska försöka få en XLH stamtavla till henne.
Sen ställa ut henne i novisklassen 13a.

Sen har jag perser med stamtavla, och de kan jag ställa ut.

Henne köpte jag endast för att hon var så bidårande söt.
Det spelade ingen roll att hon ej hade stamtavla.

Återigen: perser har inte öppen novisklass, så du kan aldrig få en perserstamtavla till henne. Som XLH kan du få dispens att använda henne i rasren avel, men aldrig ställa ut. Tyvärr.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
924
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023