Färg till läder / mocka?

Megs

Trådstartare
Finns detta?

Jag har ett par shortchaps som börjar bli väldigt grå och fula men som fortfarande är i bra skick och sköna att rida i. Jag ska köpa nya ridskor i helgen så jag tror att det kommer att se lite :eek: ut med svarta skor och sen gamla grådaskiga chaps till.

Kan man färga läder? Hur? Med vad?

Tacksam för alla tips:)

Sv: Färg till läder / mocka?

Är väl inge nexpret men, prova att köpa svart "skokräm"/läderfett...? det färgar rätt bra.
ska finnas på vanliga affärer med bra sortiment...

Man färgar med narvsvärta (heter så i alla nyanser, inte bara svart)
det finns att köpa t.ex. på Slöjd-detaljer eller fråga en sadelmakare dom brukar ha.

Kommer inte skokrämen färga av sig på häst och ev sadel då? Inte kul om man har skimmel;)

Du kan använda smutsgul skokräm så att det matchar hästlårens färg:D

**Phew** Har ett mörkbrunt djur o svart sadel så jag är OK :D

Ska kolla efter navsvärta o skokrämmer i helgen:) tack för tipsen!!!

Man färgar med narvsvärta (heter så i alla nyanser, inte bara svart)
det finns att köpa t.ex. på Slöjd-detaljer eller fråga en sadelmakare dom brukar ha.

Tror du att detta kan finnas på tex Panduro??
Jag har ingen Slöjd-detaljer butik i närheten av vart jag bor (Malmö)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 611
Senast: valy
·
Utrustning Mina gamla ridskor börjar bli alldeles för slitna för att använda, så jag behöver ett par nya ridskor men jag vill inte köpa några som...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Saigon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka