Färg på papper??

Oliwen

Trådstartare
Är urkass på det här med avel och kommer antagligen aldrig hålla på med det själv men... Jag har precis köpt en 2åring som har godkänd pappa(Holländsk) med svenskt "nummer" och mamma som är stamboksförd! Har då denna häst gröna papper??

Sv: Färg på papper??

Om det är ett halvblod ska den ha raskod 04 och ett löpnummer som börjar på 0-5 för att ha gröna papper.

Rakod är de två första siffrorna i registreringsnumret, födelseåret de tredje och fjärde siffrorna, och de fyra sista siffrorna är löpnumret.

Sv: Färg på papper??

Dom 2 första är 04 och löpnr börjar på en 1:a så då är det alltså gröna!?!

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: Svartkatt
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 219
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka