Färg på Mia´s schabrak - Snabbt!

cactuspower

Trådstartare
Ska beställa från Lillhästens, tre Mia´s schabrak bl.a.
Ett ska vara vitt (tävlingsschabrak), ett ljusgrått och sen då?
Vet inte riktigt vilken färg jag ska ta. Här kommer bilder på hur schabraken i de olika färgerna ser ut:

miafarg.jpg

Hästen är fux, finns bilder på henne på http://community.webshots.com/user/landora01 kolla under "Landora".

Har brun sadel och brunt träns. Svart/antrazit GPA hjälm samt marinblå CO hjälm, grå, marinblå jacka. Ska beställa Marin och brun dunväst Jacson från Erik´s. Har även beige Kyra K jacka. Ridbyxorna är i brunt, marinblått, grått, creme.

Funderade på mörkbrunt ett tag men det känns som om att det blir för mycket mörkbrunt då. Funderar dock på det i Vanilj vad tror ni om det??

Har sedan tidigare ett beigt, ett beigt/brunt, ett marinblått dressyrschabrak som jag fn. använder. Har ett par slit och släng också men de används inte så mkt längre..

Så förslag mottages snarast!

Sv: Färg på Mia´s schabrak - Snabbt!

Tycker att ett vinrött eller det gula skulle bli snyggt till brun sadel.

Jo det har du rätt i. Men vinrött tror jag skär sig till hennes färg lite granna, annars är det snyggt. Sedan har jag inte speciellt mycket övrig utrustning som matchar med de färgerna tyvärr.

Det ljusbruna (längst ner till vänster) tycker jag var snyggt.
Vanilj (om det är "rad två", längst till vänster du menar).

Gult kan nog vara väldigt snyggt!

Sand med guldpp och brun kant tycker jag låter super! :banana:

Du tror inte att ett ljusblått/lite mörkare blått (tänkte på det andra schabraket på femte raden) med vit passpoal och marinblått kantband? Det tror jag nog skulle vara snyggt.

Vet inte om du bestämt dig, men utifall inte.... :)
Så tkr jag ett beige/vaniljfärgat vore snyggt, spec nu till sommaren! Kantband e svårt.... Men olivgrön kant kanske? Sen guldpasspoal eller nån ljus passpoal iaf.
Annars tkr jag olivgrönt shabrak e fint, då kan du ha nån ljus kant till, typ beige/vaniljfärg.

Vinrött elr vanilj skulle va snyggt.

Liknande trådar

Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 095
Senast: Lydia
·
J
Utrustning Har tänkt köpa en till kavaj, men jag vet inte riktigt vilken färg den ska vara. Jag har en jättesnygg marinblå kavaj med svaga...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: jordgubba
·
Utrustning Hjälp mig välja! Ska köpa en EuroLite ridhjälm imorgon, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja. De finns enfärgat i...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: biffen
·
Utrustning Ni när vi ska börja rida för instruktör igen så måste vi förnya garderoben lite, men jag har verkligen ingen idé om vad för färg vi ska... 2
Svar
25
· Visningar
2 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka