Färg på maratonvagn!

I

Idka

Är i valet och kvalet på vilken färg jag ska ha på min maratonvagn! (Den i startpaketet från equus-driving).
Valet står mellan svart, grön & helgalvinserad.
Sistnämda är väl inte särskildt snyggt men mer hållbart i längden.
Ska bara lufsa i skogen och absolut inte inte ut på någon tävlingsbana! Hästen i fråga är svart/vit-skäck.

Frågan är om man ska köra på ett säkert kort som svart... kanske för tråkigt...eller vad tycker ni!?

Sv: Färg på maratonvagn!

Hej!

Kul att du väljer bra vagn!
Varför bara sådana trista färger?
Själv har jag lila och svart på min vagn, fast det är en flakvagn.
Fast att måla en maratonvagn själv är väl lite svårt.
Svart är trist! Iaf om det är helt svart... urgh begravning :eek:
:D
Men ta den gröna då?
Men finns inte vagnarna att få i rött eller blått? Inget du vill?
Helgalvaniserat, det är bättre än svart tycker jag!

Varför så negativ till tävling? Det är ju kul om man har möjlighet! :D

/Lisa

Så svart är verkligen så trist? Därför tänkte jag lite på mörkgrönt, det är ju lite mer färg iallafall. Absolut inte klar-rött eller blått, gillar inte alls dem!
Har inte sett någon bild på en helgalvinserad så det känns lite som att köpa "grisen i säcken"...

Idka skrev:
Är i valet och kvalet på vilken färg jag ska ha på min maratonvagn! (Den i startpaketet från equus-driving).
Valet står mellan svart, grön & helgalvinserad.
Sistnämda är väl inte särskildt snyggt men mer hållbart i längden.
Ska bara lufsa i skogen och absolut inte inte ut på någon tävlingsbana! Hästen i fråga är svart/vit-skäck.

Frågan är om man ska köra på ett säkert kort som svart... kanske för tråkigt...eller vad tycker ni!?

Jag tycker du ska ta grön :love:
Svart är trist och det andra vet jag inte vad det är :crazy:
Jag tycker att du ska tävla om hästen tycker att det är kul :)
Om du väl har testat att tävla så vill du säkert bara fortsätta...

Hihi, nä jag har inga som helst tävlingsnerver och jag bor dessutom på tryggt avstånd ifrån alla tävlingsplatser...
Ska förhoppningsvis få en bild på den den mörkgröna så då blir det nog lättare att bestämma sig. Om den är mörkt, skogsgrön kan det nog vara fint.

Mörkgrönt är väldans fint ;)

Jag tycker svart är snyggt! Stilrent och passar till allt. Gillar även de andra förslagen, men tycker inte alls att svart är tråkigt eller bara "passar till begravning", som någon skrev.
På en maratonvagn tycker jag även att det är okej att ha lite klarare färger om man vill det, som t.ex. rött eller gult, men inte på någon annan vagn. :eek:

Men det är ju ingen som har skrivit "passar till begravning" :mad:

Jag nämde begravning för att det kan bli lika trist som sådan om man har mycket eller allt i svart!!
Tänkte inte så mycket på hästen, den är ju skäck! Så då blir det ju ganska bra med svart vagn ändå!
Och man kan ju klä sig i annan färg samt ha shabrak på hästen som är färgglatt!

Naturligtvis kan man ha vilken färg man vill på alla vagnar!!
Men till tex en bröllopskörning kanske man inte ska ha knallrött på vagnen och kanske inte klarblått på begravningen. Men visst det går ju med det är vanligare med svart eller vitt och lite diskreta färger. :D

/Lisa

Nänä, då missförstod jag väl din association till begravning då...eftersom det tydligen inte var så du menade.
Men - smaken är som baken, för min del gäller hellre diskreta färger än starka.

Kom på en sak, svart är ju en bra färg om man måste fylla i färg i en repa tex. Är den grön kan det ju vara svårare att hitta rätt nyans... *försöker tänka långsiktigt*

Det beror väl på vilken grön du tar...kolla om du inte kan få färgkoden av företagets om lackar de...eller en burk med lite "fylla i färg"

Till din svartskäck skulle jag välja svart! Sen kanske någon färg på dynorna, och som någon sa, schabraket kan ju vara färgat om man vill skoja till det lite :rofl:

Tycker svart blir ganska tufft på en maratonvagn. Däremot valde jag just bort en trilla som var svart med röda dynor (såg lite "kunglig" ut) till förmån för en mörkgrön, men det är för att den svarta var för flådig för min häst!

Galvat ser ju väldigt modernt ut, lite industri, sådär. Kan vara tufft, men jag tror inte jag skulle välja en maratonvagn i det, det är så himla mycket metall på den. Kanske en rockard..

Lotta

Hm, har har ju ett rätt pråligt huvudlag så en svart vagn skulle jag va snyggast på det viset... Och ja man kan ju alltid sy på nå fint tyg över dynorna om det blir för trist!

Ja! Blir nog bra det där! :D
Svart kanske du ändå ska ta, vilket vad det första du tänkte välja?
Ta det du verkligen känner för!
Det lär ju kännas surt sen om man ångrar sig helt, när vagnen varit hemma ett tag! :crazy:
Och japp smaken är som baken! :D

/Lisa

Svart var första tanken så man kanske ska hålla sig till den!

Åh vad typiskt allt ska va. Kunde få en svart vagn med den utrustning jag ville ha levererad nästa helg men då är jag utomlands för första gången på flera år. Himla typiskt.... hoppas jag inte får vänta allt för länge nu...

Liknande trådar

Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 303
Senast: mily
·
Körning Jag har en gigg av Tidaholmsmodell som gissningsvis är runt 20 år gammal. Den börjar nu tappa färg lite här och där, vill ju inte att...
Svar
1
· Visningar
1 236
Senast: Seabaz
·
Hemmet Håller på att fräscha upp mitt kök men insåg att kakelfogen är rätt dassig. Någon grå tråkig historia inte alls snyggt nu när jag har...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: tanten
·
Hemmet Har nu tapetserat i sovrummet, och är i valet och kvalet vad jag ska ha för färg på möblerna... Har i princip bara teak i resten av...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter