Rutorna har inte samma färg, däremot bokstäverna A & B.
Nej faktiskt inte, testa i paint att dra rutorna jämte varandra.
http://s13.postimg.org/68hmp47qf/f_rg.png
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rutorna har inte samma färg, däremot bokstäverna A & B.
Ser du en grå platta eller en vita platta? För om ruta A och ruta B har samma färg ser du ju knappast några rutor alls. Testa att öppna ögonen istället för att knipa ihop dem.
Nu har jag kopierat och lagt in båda bilderna, på den vänstra ser den ljussblå/vit och guldig ut, på den högra ser jag blå och svart.
För er som undrar så är det svarta det som är guld på den vänstra.
Jo VI VET att den egentligen är blå/svart men den är ändå vit/guld på bilden som syns
Blå /svartbrunSåg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad...
Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker?
Vilken färg är den för er?
Vad har du gjort @_FiA_? Nu är ju hela buke mycket vitare än tidigare!?
(Eller är det egentligen blått kanske )
Men det är väl Buke alltid? Eller har mina ögon kajkat ur helt haha! Den första bilden är för mig vit eller ljusgråblå och guld eller ljusbrunbronsig, bilden på deras hemsida är mörkblå och svart... bilderna bredvid varandra är för mig samma sak, den första ändrar inte färg för mig den är ljus och guld/bronsig.Vit/guld finns inte för mig heller, där jag ser den som ljusast är den duvblå med brun dekor. På originalbilden från webshopen är den tydligt blå/svart. Mina ögon är nog knasigast av alla.
Och av någon anledning har buke blivit ljust neongrönt och vitt/grått!!!
Neeej, för mig har buke haft rosa "citatrutor", nu är de neongröna. Sen tror jag att rutan där användarnamnet och benämningen (i ditt fall Aliche Måndansare) brukar vara vanligt ljusgrön. Nu är den grå.Men det är väl Buke alltid? .
Men det är väl Buke alltid? Eller har mina ögon kajkat ur helt haha!
Men ni som ser båda bilderna som blåsvarta, ser ni liksom ingen skillnad på bilderna? Jag tror inte att någon ser en kritvit klänning med tydligt guldiga detaljer, utan som en vit klänning fotad i blått/dåligt ljus med en dålig kamera. Man liksom antar att den verkliga färgen är vit-guld.