Färg att matcha grått och rosa med?

detordnarsig

Trådstartare
Behöver inspiration! Mitt hem har ljusgrå väggar, mina möbler är mestadels vita, några svarta och gråa samt några i ek. Har några ljusrosa detaljer, som kuddar, pläd och nån tavla med ljusrosa ton. Enbart silvriga detaljer på tex handtag och bordsben. Gillar verkligen denna färgkombo men vill även ha lite variation på vad som kan passa in för variation. Förslag?:)

Behöver inspiration! Mitt hem har ljusgrå väggar, mina möbler är mestadels vita, några svarta och gråa samt några i ek. Har några ljusrosa detaljer, som kuddar, pläd och nån tavla med ljusrosa ton. Enbart silvriga detaljer på tex handtag och bordsben. Gillar verkligen denna färgkombo men vill även ha lite variation på vad som kan passa in för variation. Förslag?:)

Jag tänker att en ljus mintgrön färg skulle passa? Även kamelfärger (heter det så? :D )
d347be70cad6ea7b8d0f056164bd355a.jpg

Tredje färgen nedifrån :)

Dimblått! Även färg som motsvarar vintage paints dusty olive är väldigt fint när man vill få in lite mer färg. Är själv inte så mycket för orange eller bruna toner men insåg att jag har en del säckväv och terrakottakrukor till liknande färgkombinationer (vitt och grått som bas och sen textilier och mindre detaljer i andra färger). Blandar också väldigt gärna olika material och har lite olika textil/accentfärger i olika rum men med liknande basfärger.

Grått, rosa och beige är fint ihop.

Liknande trådar

Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka