Kirre
Trådstartare
Suttit och klurat lite på min foderstat nu ett tag och måste säga att jag är förvånad över att det inte finns ett enda fullfoder eller mineralfoder för den delen heller som är rikt på fosfor. Det enda är egentligen Krafft Miner Vit men inte ens det gör någon större skillnad. Jag har flera år i rad, på olika ställen i Sverige haft analyser på mitt grovfoder med en på tok för hög Ca/p-kvot vilket har lett till ett himla mickel att få ihop tillräckligt med fosfor och det resulterar ofta i allt för mycket kalcium i min smak. Är det verkligen bara jag som har detta problem?
Nu får jag ihop foderstaten hyfsat men en kvot på 3 med ett precis täckt fosfor är jag inte helt nöjd med, men vad göra?
Har jag råkat bo på extremt kalciumrika ställen i Sverige eller vad? Det är inte ens mycket klöver i det så fråga mig inte var Ca kommer ifrån.
Nu får jag ihop foderstaten hyfsat men en kvot på 3 med ett precis täckt fosfor är jag inte helt nöjd med, men vad göra?
Har jag råkat bo på extremt kalciumrika ställen i Sverige eller vad? Det är inte ens mycket klöver i det så fråga mig inte var Ca kommer ifrån.