Färdig vegansk och glutenfri efterätt?

escodobe

Trådstartare
Jag ska ställa till med överaskningsfest nästa lördag. Sambon ska luras bort ett par timmar så att jag kan förbereda mig. Jag kommer dock få ägna mesta av tiden är fixa till hemma, det är inte riktigt i skick att ta emot en massa folk utan förberedelser. Jag har ni för tips på idiotenkel vegansk och glutenfri tårta/ efterrätt? Inte fruktsallad eftersom det är det vi brukar bjuda på. Perfekt vore om det inte behöver kylfövaras så mycket då slipper jag åka och handla? Sånt som inte kräver kylskåp kan bo i bilen under natten.

Min första spontana tanke var glass i någon form. Nu faller ju det på förvaringen, men man skulle ju kunna göra typ marängsviss, eller glass med hallonsås om man gillar nåt sånt :)

Chokladmousse är enkelt och idiotsäkert.
Vegansk chokladmousse Det kluriga är växtgrädde som är glutenfri, det finns ju, mest så att du läser på baksidan och inte tar fel.
Lite bär/ bärkompott till, med glass eller grädde.

Jag har ett liknande projekt i veckan (fika till 30 pers på jobbet) och har spanat på ICAs recept på black bean brownies, om man gör på ren havre borde det ju bli bra :) med bär och kanske havregrädde eller något till kanske?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka