Fideli
Trådstartare
Om man är medlem i en SvRF-ansluten klubb så får man inte vara med på tävlingar som anordnas av icke SvRf-ansluten klubb står det ju i TR. Men hur funkar då det om man tex har både ett halvblod, som man vill tävla hoppning/dressyr med och en islandshäst som man vill tävla gångartsridning med?
För att få tävla med halvblodet måste man ju vara medlem i en SvRF-ansluten klubb, och då får man alltså INTE vara med på tävlingar som islandsklubbar anordnar, för de är ju inte SvRF-anslutna.
Likadant om jag har en häst som jag vill tävla både hoppning/dressyr och western med, western-klubbarna är ju inte SvRF-anslutna, får jag inte tävla western då?
Och gymkhana, bruksridning, tornerspel, är det SvRF-klubbar som anordnar sånt?
Eller är det bara så att man inte får vara med i hopp- & dressyrtävlingar som anordnas av icke ansluten klubb?
För att få tävla med halvblodet måste man ju vara medlem i en SvRF-ansluten klubb, och då får man alltså INTE vara med på tävlingar som islandsklubbar anordnar, för de är ju inte SvRF-anslutna.
Likadant om jag har en häst som jag vill tävla både hoppning/dressyr och western med, western-klubbarna är ju inte SvRF-anslutna, får jag inte tävla western då?
Och gymkhana, bruksridning, tornerspel, är det SvRF-klubbar som anordnar sånt?
Eller är det bara så att man inte får vara med i hopp- & dressyrtävlingar som anordnas av icke ansluten klubb?