Får man göra så...

T

tuvasnuva

Hej

Jag undrar om man får på en tävling, lokal i detta fallet, ändra från placering till clear round vi prisutdelningen? Det prisutdelarna sa till de som hade placerat sig var att " det var så få deltagare så vi ändrade till clear round.. vinnaren såg ganska snopen ut.. även tvåan.... Sen hörde man att domaren frågade tävlingsansvarig om det hade gått bra och att ingen hade blivit ledsen?.. Vi fattar ingenting...

Sv: Får man göra så...

Nej skulle jag säga generellt (i TR står något i stil med att "ändringar ska utlysas i god tid och delges alla startande, ändringarna ska framgå i ryttarmeddelandet och ska godkännas av ridsportförbundet/distriktet") men kanske om det är färre än tre startande för då räknas det inte som en tävlingsklass. Men ska ärligt säga att jag inte riktigt vet vad man gör om det bara är två startande i en klass.

Om det bara är två startanden så är det ingen prisutdelning eftersom det måste vara minst tre starter för att det ska vara tävling. Rida klassen kan man göra ändå och få sin ritt bedömd med protokoll som vanligt.

Okej.. Då vet jag:). Även om jag nog tycker att man bör informera ryttarna om det tidigare.

Ja, alltså man får ju inte ändra bedömning av en klass hur som helst precis som Angel beskrivit ovan. Sånt ska upplysas om i god tid så att man har möjlighet att dra tillbaka sin anmälan om man önskar det.

Att inte ha prisutdelning pga för få starter är däremot något helt annat som överhuvudtaget inte har med bedömningen att göra. Det är reglerat i TR så det är sånt som man som tävlande ska känna till. ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 906
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 202
Senast: WildHorse
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat