Får jag rida p&j på stor häst även om jag inte hade fått tävla på stor häst

Hästägare

Trådstartare
Funderar på att köpa en häst som jag får göra något med!

om jag är under 16 (är det väll) så får jag inte rida på riktiga tävlingar?

min fråga är då får jag rida stor häst på en p&j även om jag är under 16år?

Du får vad jag vet inte tävla i trav med stor häst om du är under 16 år, men i vanliga ridgrenar är det inga problem.

Det finns lite regler kring minderårig ryttares rätt att starta, t.ex. måste ryttaren vara minst 12 år för att starta 1,30-klass.

Hur gammal är du, och har du tagit grönt kort?

Pay and Jump är inte en tävling utan en typ av träning där arrangören själv sätter reglerna men generellt brukar man följa TR vad gäller säkerhet som minst.

Min tanke är att jag ska enbart hoppa en p&j!

får jag åka på en p&j med en stor häst utan grönt kort och vara under 16år?

Min tanke är att jag ska enbart hoppa en p&j!

får jag åka på en p&j med en stor häst utan grönt kort och vara under 16år?
Vartifrån har du fått att det skulle vara någon gräns vid 16 år?

Ja, det är inga problem att åka på pay&jump. Första gången jag var med på en sådan var jag sex år och hästen storhäst, inga problem. Grönt kort behövs inte vid träningstävlingar.

Vartifrån har du fått att det skulle vara någon gräns vid 16 år?

Ja, det är inga problem att åka på pay&jump. Första gången jag var med på en sådan var jag sex år och hästen storhäst, inga problem. Grönt kort behövs inte vid träningstävlingar.
Mja. Det kan behövas grönt kort om klubben kräver det, så man ska läsa inbjudan noga - men oftast behövs det inte.

Pay and jump är endast en träning och jag vet inte ett enda ställe som har krävt grönt kort här i Skåne. Däremot bör du se till att ha en egen försäkring.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.