Får hästen ha lindade ben på en pay n ride?

Eller gäller samma som på riktig tävling?

När jag va på Pay and ride fick jag ha både lindat och rida med spö. det ända man inte får ha är hjälptyglar. Allt annat är tillåtet.

Men om jag någonsin ska åka på en igen så tänker jag lägga upp den lite mer som en tävling. Alltså planera in att linda av en stund innan start osv. Så man själv och hästen har varit med om den träningen innan det är "på riktigt" :)

Personligen åker jag helst på pay and ride/jump som i träning inför tävling och vill ha det så likt tävling som möjligt. Även utrustningsmässigt.
Det är säkert på olika på olika klubbar dock vad man tillåter.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
380
Senast: MiniLi
·
Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: Sirap
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV