T
titri
Jag försöker hjälpa min granne. Hon har köpt ett appaloosa sto för snart 2 år sedan. säljaren sade då att papper var inskickade till usa för registrering och att de skulle komma efter någon månad. detta står även i kontraktet. Papperen kom aldrig. efter mycket tjat så skickade säljaren språngsedeln till henne. så papperet har aldrig varit inskickat. Vi skickade in papperet och fick då till svar att hon ej går att registrera pga att mamman till hästen inte är reggad i usa.
Nu har säljaren lovat att fixa detta. men inget händer. Och kostnaderna bara ökar och ökar.... hur ska man lösa detta? Hästen är inget värd utan papper. så att registrera som okänd härstammning är inte ett alternativ. då hon är tänkt att gå i avel.
kan man häva köpet? eller få säljaren att bekosta papperen? eller får min granne helt enkelt bita i det sura äpplet?
Nu har säljaren lovat att fixa detta. men inget händer. Och kostnaderna bara ökar och ökar.... hur ska man lösa detta? Hästen är inget värd utan papper. så att registrera som okänd härstammning är inte ett alternativ. då hon är tänkt att gå i avel.
kan man häva köpet? eller få säljaren att bekosta papperen? eller får min granne helt enkelt bita i det sura äpplet?