Får det gå till så här ?

linnea84@gmail.com

Trådstartare
Vi har för ett par dagar sedan fått avliva vår häst. Hon åkte djurambulans till helsingborg (står i halmstad).
Hon kunde inte resa sig i boxen på morgonen. Destrikt vet trodde det var kosrsförlamning. vi har fortfarande inte fått ett klart svar på vad det var för fel på henne för vet visste inte heller.
Hon stog på djursjukhuset och de sa att hon skulle klara sig och att vi kunnde hämta henne samma vecka. (hon låg ner hela första dyngnet).
Sedan ringde de och sa att hon hadde fått lynfangit så illa att det blivit bölder. (Detta av små skrapsår hon fått när hon kravalat runt i stallgången och försökt resa sig) Ska man kunna få det på ett av landets bästa djursjukhus? På intensiv avdelningen?
De bytte antibiotika drastiskt och då fick hon fång.(De visste då att hon för ca fem år sedan haft fång innan vi fick henne) så efter ca två veckor på djursjukhuset fick vi tillslut avliva hästan för fång!!!!
Som vi trodde att vi skulle få hämta hem!
Saknar min vackra Vanessa sååå....
/Linnea

Sv: Får det gå till så här ?

Ja, konstigt verkar det ju iaf.
Har du inte hört med någon utomstående veterinär?

men usch vad hemskt. Skickar en tröstkram! Inte kul att förlora en vän, och ännu mindre av sådana anledningar . Det måste väl finnas någon som kan svara och berätta vad det var från början, sen borde de ju kunna stå till svars för vad som hänt efter med.
Har själv vänner med dåliga erfarenheter av det stället, en komois skickade in sitt sto med föl, fölet hade lunginflammation. De bytte medicin till en sort, nu minns jag inte namnet, där man var tvungen att sära på sto och föl, men det gjorde inte de så det slutade med att stoet dog, och hon var frisk när hon kom in, iallafall, de stämde dem och fick rätt så småningom. En annan hade en häst som dog plötsligt förra sommaren. Förgiftad av någonting i hagen, hade en tråd om det här då, en helt frisk 10årig vallack...men hon fick aldrig veta vad det var eftersom de "glömde " att skicka upp de delar av hästen som var nödvändiga, för obduktion. Sen var det för sent.
Detta hjälper inte dig att höra så klart när du förlorat din häst,
Jag hoppas att allt löser sig! " tröstkram"

Jag tycker det låter som höjden av o-tur!!! Lider med dig, verkligen!!!
Lymfangit, som urartar sig så illa av att legat ner ett dygn, låter inte troligt i mina öron. Men du måste ju kunna kräva att få ett vettigt svar/förklaring till det som hänt.
Skickar massa tröst kramar

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 074
Senast: tott
·
Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 802
Senast: Hoppsin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama