N
NicoleN
Jag har i flera år velat ta montélicens, jag har skaffat jobb på sidan om skolan för att ha råd med dress, skaffat utrustning, gymmat och ridit träningsjobb och sitstränat. Min hemmabana ligger ligger som vanligt i ide och har inte anordnat några licenskurser på många år (även fast alla banor är skyldig att ha minst en licensstart/år, vad jag vet). Och nu så verkade det som att jag äntligen skulle få ta min licens, men igår fick jag ett samtal om att min hemmabana skulle betala min licenskurs, men då måste jag ta licensen på grannbanan. Jag blev så klar otroligt besviken efter som jag inte har varken egen häst, släp, eventuell chaufför mm. Grädden på moset är att det är över 10 mil till min grannbana. Och att låna ihop allt det där till alla licenslopp och träffar känns lång ifrån genomförbart. Nu känner jag min sänkt till botten och vet inte hur jag ska gå vidare med det här alls. Känns så otroligt surt då jag har lagt ner så otroligt med jobb på det här och så blir jag som vanligt sviken av min hemmabana...
Så nu buke-eliten: Vad ska jag göra nu?! Får dom göra så här? Hjälp!!
Så nu buke-eliten: Vad ska jag göra nu?! Får dom göra så här? Hjälp!!