Fånga häst i hagen??

M

Maxmax

Någon som har något bra tips på hur man fångar in hästen i en stor hage??? Gärna utan att använda sig av foder. Jag vill inte bli förknippad med mat hela tiden.

Tipsa mig! :banana:

Sv: Fånga häst i hagen??

Varför måste du fånga hästen, varför kommer den inte till dig eller stannar kvar när du kommer för att hämta den?

Det är det första man ska fundera över om man har en svårfångad häst. Uppenbarligen så vill ju inte hästen vara med dig och arbeta för dig, varför??

Hon brukar titta på mig och gå några steg sen stannar hon. Det är inte att jag måste jaga henne, hon springer inte iväg när jag väl kommer fram till henne. Men det skulle vara skönt om jag bara kunde ropa så kommer hon till grinden.

Tips: läs Svårfångad häst, HJÄLP! i samma kategori...
lycka till...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama