A

Austarla

Är det ok att ersätta exempelvis lunchhöet med någon timmes betning för en fånghäst? :confused: Nu borde väl gräset ialla fall inte innehålla lika stor mängd energi och protein som höet?

Sv: Fång

Austarla skrev:
Är det ok att ersätta exempelvis lunchhöet med någon timmes betning för en fånghäst? :confused: Nu borde väl gräset ialla fall inte innehålla lika stor mängd energi och protein som höet?
Fast det är väll frostnupet gräs som är dte värsta för fånghästar, med tanke på att gräset "skyddar" sig mot kyla, genom att enkelt förklarat höja sockervärdet i det?

Sv: Fång

Det är ju så väldigt olika vad fånghästar tål, men jag hade tidigare en shettis med fång, hon blev sjuk efter en timmes bete en julafton. Hade då inte en tanke på det där med frostnupet gräs, men det kanske var orsaken!
Nu var det inte jag som släppte henne, det skulle jag aldrig gjort, det var en annan person som skulle vara "snäll" :devil:
Ingen ridning för barnen det jullovet!
Lotta

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: CFrisk
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 632
Senast: Karamello30
·
Hundhälsa Min rottistant på snart10 år och ca 30 kilo äter idag Pure Natural grain free med lamm och mår bra på det, väldigt blank i pälsen, har...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama