Fång, hur lenge på NSAID?

A

AnneS

Min häst fikk fång den 14 mars og fikk Finadyne den første uken. Deretter kom ny veterinær som mente at Finadyne ikke måtte gis lengre, på grunn av faren for magesår og han fikk Metacam. Jeg syntes ikke Metacam virket godt på smertene, så han gikk på det i fire dager før han fikk Fenylbutazone i ti dager, altså 21 dager på NSAIDs til sammen.

Nå er det slutt på medisinene, men hästen har fortfarande ondt :cry: Han legger inte vekten bakover, men staplar litt og har tydelig ondt når han vender rundt. Vi skal forsøkte å ta røntgen etter påsken, hvis hästen klarer transporten til klinikken.

Skal ha nytt veterinærbesøk i dag, men vil gjerne høre andres erfaringer med fång og NSAID.

Sv: Fång, hur lenge på NSAID?

Min häst fick oxå Finadyne först, men jag tyckte inte att det verkade tillfredsställande, så han fick "Butta" istället. Det var mkt bättre.
Han åt nog i 3 v.

Tycker mig ha hört att Buttan verkar att ha bäst effekt på just Fång.

Senast ändrad:

Prata med veterinären igen, det kan hända hästen behöver ytterligare behandling med NSAID.

Takker for svar :)

Da blir det fem dager til på Butta, så får vi se hva vi gjør.

Liknande trådar

Trav Från www.trav24.no "Tidenes avlsmatador Elding døde i dag etter å ha gjennomgått en tarmslyngoperasjon i går. Rappfot-sønnen er far...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: dolphinsmile
·
S
Hästvård Da forrytteren min skulle renske hoven på hans høyre bakben i går, ble han SINT! Ørene flatt bakover og glefs glefs! :mad: Han har i...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka