Fan vad trött man blir

B

bladaker

Våran Råttan klarade sig galant på Lydnadskursen så nu tänkte vi gå vidare med Tävlingslydnad. Vad händer? Jo-de sätter in den mest puckade kärringen på hela hundklubben som kursledare. :mad: Och sådant betalar man inte 1000 spänn i kursavgift för.
Så nu får vi leta efter en annan klubb som också ordnar samma kurs-typ 10 mil bort. :mad:

Sv: Fan vad trött man blir

när jag gick kurs med hunden sa ledaren att det fanns hundägare som valde kurs efter kursledare. tacka tusan för det. man vill väl inte betala för vad som helst. så bladaker jag tycker ni gör helt rätt.

Ja, det är ju dilemmat med frivillig verksamhet, man får ta de halvtaskiga med de goda. (Är hon riktigt dålig, tycker jag dock du ska påtala det för styrelsen.)

"sätter in" den mest puckade ledaren. Du ska först och främst ha klart för dig att de oftast inte direkt står folk på kö för att hålla kurs - gratis på sin fritid.

Hon har förmodligen ställt upp - du tycker inte om´henne fine - betala inte och gå inte kursen. Jag går heller inte kurs för någon som jag inte har samma hundträningsprincip som MEN som det är på vår klubb skulle vi lätt fylla varenda kurs med vi lyckades ordna så bara för att en ledare inte passar en så säger vi inte nej till någon som ställer UPP och håller kurs.

Det är frivilligt att gå kurs och betala för det - betänk dock att det är folk som i stort sett står där gratis för ER skull!!! kursavgiften brukar gå till att vi ska kunna ha en agilitybana, plan med lampor och en stuga inte som någon fet lön till instruktören.

Javan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka