Fälttävlanskort och frågor ang. starta fälttävlan.

K

karatefisken

Vad gäller? Jag vill starta en tävling fälttävlan på min ponny. Vad behöver jag göra för att få starta? Läste i någon tråd om debutera å så. vad menas med det?

jaaa jag är helt lost när de gäller fälttävlan...:angel:

Sv: Fälttävlanskort och frågor ang. starta fälttävlan.

Först och främst behöver du ta FT-kortet. Sen kan man starta sin första tävling.
Kontakta grenledaren i ditt distrikt så får du hjälp med var och när du kan ta kortet.

okej är de så enkelt :) ska fixa kortet i vår

den lättaste klassen som man måste börja med kallas debutant :idea:
men tar du f-märket kommer du att veta allt sånt sen :)

Okej vad kalas :) men vad går lättaste klassen i för höjder och typ av program? Dressyren och hoppningen ska inte vara någo problem upp till LA(dress)/LB(hopp) men i skogen alltså. va är de för höjder där ?

tror att det är 70 cm i debutant. är inte så hemma på ponny :)

japp, de 70 som gäller i debutant, alla katgorier (vissa banor har enklare för b- å c-ponnyer)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 240
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur