Fälttävlansbanor

T

Temlan

Undrar var i mellansverige man kan träna på terränghinder.. dvs var finns det terrängbanor man får träna på ( mot avgift förstås) ? :confused: och vilken nivå ligger de på?

vart i mellansverige menar du? Södra Norrland räknas ju till mellansverige och det finns banor i Östersund (debutant och lätt klass) en snart färdig bana i Åsarna som håller för debutant åtminstone. Det finns i Bollnäs, Leksand och Hofors.
Specificera dig så får du säkert mängder av svar

i Örebro/Kumla finns det minst 3 banor som dom har träningar på.. brukar stå på Örebro Distriktets Hemsida när det är träningar...

Hofors och Bollnäs, ev Högbo, är de jag vet i Gävleborg. Hofors ska ha lag-SM för ponny i september, Bollnäs har väl haft upp till lätt klass för häst om jag inte har helt fel?

Bollnäs har terrängträningar öppna för alla på onsdagar. Man betalar anläggningsavgift och rider på de hinder man själv vill. Jag var där igår och det var jättebra.
Hofors, Leksand, Uppsala, Enköping är de jag kommer på så där på rak arm...

hejsan! ursäkta jag lånar tråd :bow:
jag såg att du skrev att det finns banor i östersundstrakten som man kan få prova på?
var finns dem? är de svåra? hur går man tillväga om man vill prova på? och till sist, vad bör hästen klara för att klara banorna? :confused:

Sv: Fälttävlansbanor

I Östergötland har vi:

Mantorp deb-CNC*
Kinda deb-100 klass
Boxholm deb-100/CNC*
Ekenäs/Åkerbo deb-CNC*
Eken (Norrköping) 90-100/CNC*

MVH Anna

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 175
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama