Fälttävlan?

M

Moej

Börjar med att fråga hur högt det högsta ni hoppat är? Fasta hinder alltså ;)

Hur börjar man med fälttävlan? Hur började ni?

Sv: Fälttävlan?

Höjdhoppning på fasta hinder låter inte som någon vidare bra ide tycker jag. Om du inte är rädd om dig själv så kan du ju tänka på hästen i alla fall.

I övrigt har jag ridit CNC***/CIC**.

Usch då, har klarat av att hoppa ett fast hinder på 30 cm. Nåt mer vågar varken jag eller hästen ;) Var bara nyfiken.

Jag har hoppat ett som var typ 90 o "runt" (kan inte förklara..) så de va rätt så brett oxå... Skitstort.. :p Första gången vågade ja inte så hästen bröt ut. haha
(hon hade slängt av mej på hindret innan oxå så.. :p )
Men sen gick de jättebra!

JA är ju inte direkt nån FT ryttare, men ja har startat en gång...
Va super kul.. allt började väl med att ja åkte iväg på en träning sen så har ja varit å tränat ngra gånger till... jättekul fast ja har blivit lite mesig i hoppningen :p
Men deb. på ponny är kul! Lagom höjd. hehe

Haha det där känner jag igen... Tränade för ett par år sedan på morsans halvblod som jag inte hade ridit så mycket. Skulle hoppa en rulle på 1 m. Var skitnervös så hon stannade flera gånger och sen kom vi över lite klumpigt :crazy:

För ett år sedan var vi på samma ställe med min ponny, tänkte att "hm, får se hur jag gör, kanske på slutet". Vi hoppade fram ett par ggr på ett litet rishinder och sen skulle vi hoppa rullen! Var livrädd men min älskling hoppade som att han aldrig hade gjort annat! Då blev det lite glädjetårar haha :love:

Antagligen menade hon hur högt man har hoppat i klasser. Alltså hur höga hinderna är som man hoppar. Som ett litet förtydligande... Om jag inte fattat fel... :p

Har bara haft min häst några månader, men vi har hoppat några CNC* (ca 110cm), men det är inte höjden som är svårt egentligen. Beror på hur det ligger, hur brett, uppför/nedför, grav mm. :cool: ;)

Jag varken tränar lt tävlar fälttävlan.

MEn jag har hoppat en 40-50cm hög grind med en mini shettis.

jag har hoppat en hel del på CNC*-hinder, och lätt klass på tävling -än så länge :cool:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka