Falsterbodressyren

Fiorano

Trådstartare
Vi måste naturligtvis ha en tråd om Sveriges största evenemang! Har knappt hört något om vilka ryttare som ska rida? Någon som vet? Finns det fler bukeryttare än Waco som ska rida (YR-klasserna)? Kanske någon kvalad unghäst osv?

..och vilka ska dit och kolla?

Jag kommer att sitta klistrad på läktaren onsdag-torsdag och titta på dressyrhästar i mängder:p!! ...och så ska det shoppas naturligtvis;)!

Sv: Falsterbodressyren

Jag har planerat att kolla onsdag, torsdag och lördag. Måste nog kolla lite hoppning också då jag har några stallkamrater som ska vara med. Annars blir de dressyr och shopping. Hoppas på att få se Luxus live.

Med tanke på att jag bor en timme bort så kommer jag försöka var där flera dagar! Vilka har jag inte bestämt men satsar såklart på att se unghästklasserna, gärna kvalen för att få se så många som möjligt :). Hade varit kul att se GP på helgen med... Har tom tagit ledigt hela veckan för att kunna åka till Falsterbo så mkt som möjligt!

Jag ska dit vi har hyrt stuga hela veckan men måste jobba mån o tis så åker ner på tis em. Kommer inte vara i på hästshowen alla dagar utan hitta på lite annat också. Har dock lite dålig koll för tillfället på vilka dagar jag är sugen på att kika. Ska avvakta lite och se om det är några vänner som ska rida 7-årsdressyren för isf vill jag givetvis se den :laugh:

Med tanke på OS lär WDM-klasserna inte vara så spännande trodde jag, men till min stora glädje har Patrick Kittel lämnat besked att han kommer med Scandic:love:! Ska bli sååå kul att se honom detta OS-år! Länk

På förra helgen nationella dressyr här uppe såg jag också en superfin 7-åring som hette Alex (minns inte stammen då namnen var helt okända för mig). En superfin häst som jag tänkte hålla ett öga på där nere:).

Senast ändrad:

Anmälningstidens slut närmar sig och Johan Lenz kämpar för att få hit internationella ekipage. Det förhandlas med Isabell Werth-och jag hoppas verkligen hon kommer! Längtar nog isf mest efter att få se alla ryttarna på den öppna träningen och framridningen! Länk

Sen hoppas jag att få se lite fina nationella ekipage som Mattias och Brisbane och CHB med Triviant:).

Isabell kommer:banana:!! Hon har med sig El Santo för att rida WDM, men hon ska även vara med i showklassen Agria Challenge där alla ryttarna rider samma hästar. Förra året var det Patrick Kittel, Anja Plönske och Catherine Haddad som red på tre oliak hästar som Jan Brink höll till handa (Mainau, Effendi och Charleston, har jag för mig att det var). En superrolig klass att se! Ryttarna hade 90 sekunder på sig att känna in sig på hästen och sen rida ett St George-program.

Jag skall till Falsterbo med min man och våra barn. Vi har en uppfödning, Cilantro, med i femårsklassen på tisdag. Det blir spännande! Det var jätte längesedan jag var på Falsterbo.

åh, Sillen är ju hur trevlig som helst! Vad roligt att vara uppfödare till den!
Jag kommer inte kunna åka ner i sommar, jobbjobbjobb, men min kompis ska rida young rider tjofräset! :)

Jag skall till Falsterbo med min man och våra barn. Vi har en uppfödning, Cilantro, med i femårsklassen på tisdag. Det blir spännande! Det var jätte längesedan jag var på Falsterbo.

Ja men där är du ju!! Har följt Cilantros resultat eftersom han är lite Bukehäst;). Stort grattis till hans fina resultat! Ska heja på honom:).

Vad roligt att ni gillar Sillen :). Ja, han har ju varit med på Buke ända sedan hingstvalsstadiet, om än inte så flitigt. Och visst är det superkul att ha fött upp en häst som överhuvudtaget kvalar in. Sedan får vi se hur det går. Han har ju god hjälp av sin rutinerade ryttare också! Och mycket support av sin nya duktiga ägare!
Vi ska passa på att ta en liten skånesemester och titta på annat än hästar också, men tisdagen blir i alla fall bänkad på Falsterbo!

Inte konstigt att jag inte kände igen stammen alls! Hästen är verkligen unik i sitt rörlsemönster, framförallt har den en otrolig bakbensaktion:). Hoppas att den är mer avspänd i år på Falsterbo än tidigare år.

Vet ett par 7-åringar som ska starta så vitt jag vet, bl.a. Andreas Helgstrand och Törveslettens Stamina e. Stedinger som det gick så bra för 2010, tror inte de var där förra året?

Sen kommer Zlatan M.Ge som gått väldigt bra i både Flyinge och Verden, vet inte om Isac och MT kommer? :)

Isac kommer och de har visat bra form. Vann med över 4% till tvåan i sån debut i MSVA, 4e plats i PSG och vinst i Int. 1 i Rotterdam. Det var hans starter i år och det skvallrar lite om hans talang kan jag tycka. :D

Känns som om 7-årsklassen kommer att bli riktigt spännande! Stamina är helt magisk med en otrolig gång och Isac är inte så tokig han heller:).

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka