Fällningstider

Jag har alltid använt furminator på hundarna men har nu testat på hästen också och det slår allt annat!

Säkert superbra men för 359 kr är de inte värt tycker jag=)
Hade en snarliknande sak och den funkade asdåligt
Fälltiden är inge problem för min del.. ryktsten eller en vanlig gummiskrapa för 10 kr funkar super och all päls som är lös för dagen avlägsnas mkt snabbt på någon minut max.
Och man ska ju gärna rykta hästen 10 minuter innan ett pass för att få igång musklerna så för min del funkar ryktstenen betydligt bättre.
Men heeej.. smaken är som... baaaaken.. delad=)

Säkert superbra men för 359 kr är de inte värt tycker jag=)
Hade en snarliknande sak och den funkade asdåligt
Fälltiden är inge problem för min del.. ryktsten eller en vanlig gummiskrapa för 10 kr funkar super och all päls som är lös för dagen avlägsnas mkt snabbt på någon minut max.
Och man ska ju gärna rykta hästen 10 minuter innan ett pass för att få igång musklerna så för min del funkar ryktstenen betydligt bättre.
Men heeej.. smaken är som... baaaaken.. delad=)

Om den var snarlik så var det ju ingen furminator så då kanske det inte var någon bra sak du provade. Att jämföra en furminator med en ryktsten går inte för de är inte alls på samma nivå. En ryktsten gör pälsen ful och är inte alls så effektiv heller. Det är massor med lösa hår kvar på mina hästar iallafall om jag skulle dra av dem med en ryktsten i en minut. Inte ens halsen skulle vara fri ifrån lösa hår på en minut.
Jag betalade 200 kr för mina inklusive frakt. Man behöver ju inte köpa på det dyraste stället precis.
Självklart ryktar man hästen i mer än 10 minuter men jag anser inte att själva pälsborttagningen ingår i den tiden. Ryktar gör jag med borstar, inte med furminatorn.

Jag använder en furminator liknade pryl köpt på höks (hundavdelningen) funkar kanon. Är hästen skitig också blir det först en svettskrapa med taggar. Jag tror jag betalade 60 kr på rean för den senaste.

Liten häst har nu kommit in i en andra omgång och fäller hysteriskt mycket ;). Extra spänande med ny häst, inköpt på vintern, och få se hur han ser ut där under det ljusa vinterfluffet :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Varje höst och vår går min häst "ned sig" i samband med pälssättning /fällning. Hans patellaupphakning kommer tillbaka (är näst...
2
Svar
22
· Visningar
3 785
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: Blubbis
·
Hästvård Min häst är extremt känslig nu när hon börjar sätta vinterpäls i slutet av juli:(. Hon hatar när man tar i henne, klappar, borstar...
Svar
6
· Visningar
2 111
Senast: Boj
·
Hästvård Den senaste månaden har jag haft lite problem med min äldre herre. Han blir 21 år i år, holsteiner och tidigare tävlingshäst i dressyr...
Svar
16
· Visningar
2 964
Senast: skogstokiga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama