Falkenberg

Sv: Falkenberg

aicha skrev:
Det står ju att den texten utgår. Alltså gäller den inte, det krävs inte att ekipaget är kvalat tillsammans. Eller är jag ute & snurrar?

Helt rätt. :bow:

Nu förtiden behöver man inte kvala tillsammans ÖVERHUVUDTAGET I NÅGON KLASS.

Fast det gjorde jag inte utan det jag tog och citerade var det som stod på hemsidan.

Jag tolkade det som att man tog bort en rad men att man undantog just kvalet till *** resp sm klass och att det fortfarande gällde. För det står undantag och inte utgår i den meningen. Luddigt vill jag säga.

Rakt upp och ner är det ju en tolkningsfråga, men med TR i handen så kanske det är klarare :crazy:

Mom 410
Följande text utgår femte raden nedifrån sidan 12.
Undantag: För start i ***nationell klass samt alla SM-klasser krävs kvalificering för ekipage, dvs ryttare och häst tillsammans.

Då blir det roligt när en ryttare som precis kvalat kvalen rider *** på en annan häst som också precis klarat kvalen :eek:

Undrar hur länge det fortsätter så??

olgaklara skrev:
Fast det gjorde jag inte utan det jag tog och citerade var det som stod på hemsidan.

Jag tolkade det som att man tog bort en rad men att man undantog just kvalet till *** resp sm klass och att det fortfarande gällde. För det står undantag och inte utgår i den meningen. Luddigt vill jag säga.

Rakt upp och ner är det ju en tolkningsfråga, men med TR i handen så kanske det är klarare :crazy:

Inte så krångligt egentligen. De skriver ju alltid ut hela den meningen som ska tas bort. "Följande text utgår" Alltså utgår det som står skrivet där under.
Förut så var alltså undantaget, att till *** klass & SM-klasser krävdes "gemensam" kvalificering. Alltså gällde det bara i de klasserna, inte annars. Och nu tar man bort undantaget, alltså gäller att man får kvala var för sig i ALLA klasser.

:smirk:

Japp det är ett enda kval i ** klass som gäller för ***

olgaklara skrev:
Då blir det roligt när en ryttare som precis kvalat kvalen rider *** på en annan häst som också precis klarat kvalen :eek:

Undrar hur länge det fortsätter så??

Onekligen fanns det ju en anledning till tidigare regler. Fast samtidigt finns det väl en orsak nu också ?
Ang SM-reglen blev vi förvånade att det var okänt "ute" bland ryttare som t.ex AH eller hos Bo Ö. AH sitter ju ändå med i kom liksom Bo Ö bör de ju kunna reglerna.
Fast det var FJ (PPs) som kunde ändringen och fick oss att kolla upp det.

Du det var hur många som helst som inte visste om den ändringen Johan L blev oxå smått chockad när jag talade om det, han sa ååå fan då kan jag ju rida SM på Rabarber :D

(alltså nu menade han inte allvar med det) bäst att skriva eftersom det trots allt är buke- missuppfattningarnas hemstad :p

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: Mabuse
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 820
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar