Falkenberg

Sv: Falkenberg

Nä jag kommer inte heller in, har för mig att det gick rätt bra och att han var typ 3:a 4:a eller något i den stilen.

Kvalen gäller ju bara i två år. Så om den var kvalat 2000 räknas ju knappast.

Slår man upp din häst så har den enl databasen inte gjort någon start sedan 2003?? Det reagerade jag på.

Något annat vet jag inte.

rayspool skrev:
Kvalen gäller ju bara i två år. Så om den var kvalat 2000 räknas ju knappast.

Slår man upp din häst så har den enl databasen inte gjort någon start sedan 2003?? Det reagerade jag på.

Något annat vet jag inte.

Nä precis det vet du inte :smirk:

Nä hon har vilat i 2 år och sedan pang bom ut på en fälttävlan.

Snälla människa har du lässvårigheter på något sätt :confused:

Hon började tävla år 2000 som 6 åring och har varit kvalad sedan dess eftersom hon har upprätthållit sina kval inom kvalperioden.

Alltså i praktiken skulle hon kunnat ha tävlat en klass år 2002 en 2004 och forfarande ha kvar sina kval eftersom så fort man genomfört ett kval så gäller det i 2 år framåt i den klassen.

Senast ändrad av en moderator:

Jag väntar fortfarande på mitt resultat ifrån världscupen i Schenefeld, fast jag kanske inte egentligen var där :angel: :devil:

fio. skrev:
He he, ja banhoppningen är ju Barcans bästa gren vilket inte Nicke riktigt ville lita på så tyvärr ville han hjälpa henne lite för mycket och kom fel in i kombinatonen , rev hinder A och stannade på B. Jag sa till honom att det är bara att galoppera på för hon backar av själv men det är inte så lätt att tro på det när man suttit på hästen 2 gånger innan och enbart hoppat 1m :D

Men dom var jätteduktiga iallafall även om jag först var besviken att han inte vann så efter ett tag så släpper det och jag kan glädja mig åt den perfekta terrängrundan han gjorde istället. Tyvärr var det en dansk som vann istället och det var ju lite retligt :p
Notera nu att det här referatet endast är på hörsägen, fio. låste nämligen in sig i stallet och vågade inte titta! :D

fio. skrev:
Men hallå klantarsel!! Kunde du inte sett till att hoppa rätt hinder :D

Såg jättefint ut annars, synd :(
:angel: :angel:

Jo jag borde gjort de...men jag planerade att rida rakt på studsen, men sen på framridningen så ville mamma att jag skulle ta alternativet istället, sagt och gjort...sen att jag missade att * och ** inte hade samma röda flagg var väldigt retligt, men jag kommer aldrig göra om det!!!

Va kul att barcelona gick så bra!! Hur gickte för dig i den ** då??

*knapplån*

De ryttare som inte var tillräckligt kvalificerade till den här tävlingen fick inte starta. Anna fick in flera anmälningar som inte hade godkända kval, och de fick heller inte starta. Punkt slut.

Att resultaten inte stämmer på Ridsportssidan är egentligen jäkligt dåligt, men så är det bara. Arrangörer är helt enkelt för dåliga på & skicka in sina resultat. Så länge "alla" vet om det så är det väl lugnt...

fio.>>> Det var iaf inte din stora häst som gjorde nåt fel i banhoppningen, utan det var han den där (i RUTIG skjorta Lena, inte rosa! :D ) som satt ovanpå som faktiskt gjorde en riktig tabbe... (det händer inte ofta, jag vet.) Han borde nog lyssnat lite bättre på framhoppningen! :devil: :D

LenaH>>> Tur vi höll ställningen vid hoppbanan medan fio. var inlåst! ;)

Sen kan ju jag då inte hålla käften (som vanligt), utan är lite tvungen att tala om att den där skäckhingsten som är av fel typ, har för dåliga gångarter och inte är tillräckligt snabb i terrängen (gott & väl inom tiden även om Anna red alternativet. :angel: ) ÄN EN GÅNG placerade sig, den här gången i ** internationell klass. Bara så ni vet.. :smirk: *dryg på riktigt* :D

Bra tävlingar med kass väder. Kul att den blev av iaf..

aicha skrev:
*knapplån*

De ryttare som inte var tillräckligt kvalificerade till den här tävlingen fick inte starta. Anna fick in flera anmälningar som inte hade godkända kval, och de fick heller inte starta. Punkt slut.

Mja.. det var ekipage som startade som INTE har kvalat enligt reglerna. Beror kanske vilken pappa man har :angel:
Jag vet också att där är de som stoppats helt enligt reglerna som jag tycker är rätt eftersom terrängen är tuffare och viss rutin behövs.

OBS! Jag ifrågasätter absolut inte N ritt på Barcelona utan det var ren nyfikenhet på varför Fio själv inte red. Trodde kanske hästen var såld eller nåt?
Samma gällde Piece(nyfiken alltså). Vet att det strulat för C, han skyllde på tjockt ben på JSM, samtidigt som han sa att det inte var det. :angel:

Ser att du har bytt anv bild till den där felbyggda hästen med medelmåttig begåvning! Inga rosa elefanter nu inte! :D

:rofl:

Braaaa Lena!

Japp, jag är ju nästan tvungen & göra lite extra reklam här...efter Ribban & unghäst-VM kan jag nog snart kalla mig Wirres "private show groom"! :D (låter jäkligt snyggt på mitt framtida visitkort: journalist, och, icke att förglömma, private show groom!)

Hmm, private show kan man ju tolka som man vill... :crazy: :D

Tja, jag kan ju lägga in en bild på Subban som avatar och det kan ju alla tolka som de vill... :crazy:

LenaH skrev:
Notera nu att det här referatet endast är på hörsägen, fio. låste nämligen in sig i stallet och vågade inte titta! :D

Utan hänglås på boxen dessutom :angel: Nåja jag pratade med speakern idag och hon tyckte exakt samma som du angående att försöka hoppa in på 7½ galoppsprång i en kombination :crazy:

quigley skrev:
:angel: :angel:

Jo jag borde gjort de...men jag planerade att rida rakt på studsen, men sen på framridningen så ville mamma att jag skulle ta alternativet istället, sagt och gjort...sen att jag missade att * och ** inte hade samma röda flagg var väldigt retligt, men jag kommer aldrig göra om det!!!

Va kul att barcelona gick så bra!! Hur gickte för dig i den ** då??

Det gick jättebra för oss oxå, han var tyvärr väldigt spänd i dressyren men i terrängen gick han super fast jag red vilse lite, vi skulle svänga vänster när ni gick rakt fram mot coffin, fast jag red rakt fram och fick vända :crazy: lite klantigt kanske :angel: Sedan hade jag ett ner i hoppningen.

Ja den fula skäckhingsten som inte har någon kapacitet ja och inte kan galoppera som var på väg att ta ett galoppsprång i sista kombinationen istället för två :D

Anna var väldigt väldigt nöjd med honom efter helgen, jag undrar bara vad mer han skall kunna bevisa för sin ålder :confused:

Sedan var väl skjortan rosa MED rutor om jag inte minns fel ;)

Jag red inte själv för att det har strulat för oss oxå på gravarna då hon har tvärvänt med mig säkert 10 meter innan och eftersom hon är så jäkla stor har jag inte haft så mycket att säga till om själv.

fio. skrev:
Ja den fula skäckhingsten som inte har någon kapacitet ja och inte kan galoppera som var på väg att ta ett galoppsprång i sista kombinationen istället för två :D

Anna var väldigt väldigt nöjd med honom efter helgen, jag undrar bara vad mer han skall kunna bevisa för sin ålder :confused:

Sedan var väl skjortan rosa MED rutor om jag inte minns fel ;)

Ah...möjligt. Jag är ingen färgexpert. ;)
Ja, vi var jättenöjda, det var mååånga som tyckte han var fiiin..! :banana: Det får väl som sagt bli Ribban & unghäst-VM, mycket mer kan han ju inte göra...sen får han väl lite semester efter en jäkligt bra säsong! :)

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: Mabuse
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 820
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar