Sv: Fälgar till transport
Det var då jag som hade lånat släpet av Ghost.
Som sagt, jag vill gärna be alla titta på sina släp och kolla upp att det verkligen är SLÄPVAGNS fälgar som sitter på...
I detta fallet åt sig bultarna ut genom fälgen och hjulet lossnade bara med en smäll helt utan förvarning på 90-väg.
(Vi håller själva på att bygga ett nytt släp själva och killen på Mälarsläp som vi köpt nya hjulaxeln m.m. kunde även han berätta om bilfälgar på släp som gått sönder, men de han hade sett hade oftast spruckit)
Vi hade otrolig tur i oturen och allt gick väl i slutänden... tanken på vad som KUNNAT hända får det att isa i magen...
1. Släpet hade mycket väl kunnat välta!
2. Vi åkte på ganska hårt trafikerad 90-väg.... bara tur att inte däcket krockade med ngn annan trafikant.
3. Vad hade vi tagit oss till om inte mannen i bilen bakom oss kommit och erbjudit min häst hage/box över natten...
(vi behövde bara gå 1 km genom skogen)
4. Min händige sambo gjorde även han en bedrift utöver det vanliga när han såg till så att vi fick upp den trasiga transporten på (en för liten bilsläp) Det tog 2½ timmar, läget var inte heller det bästa.. allt skedde i uttförsbacke och vänsterlut...

Till sin hjälp hade han en sketen liten domkraft, några små spännband, några träplank, en jävla massa envishet och en lagom tung flickvän
5. och massor med morotspussar till min underbara häst som alltid förstår när det är allvar och ser till att vara lugnet själv när det verkligen gäller.
Hon stod lugn och väntade på att få kliva ur transporten när den ena efter den andra lasbilen dånade förbi precis bakom henne...
Hon klarade även eldprovet att gå över en smal, träbro med glesa sviktande plankor utan att blinka
Tänk vilken upplevelse när det smäller till, golvet börjar luta kraftigt och vilket oljud det måste ha varit där inne

(ni skulle sett märkena som navet gjorde i asfalten

)