Fiorano
Trådstartare
Idag fick jag en påminnelse på ett klinikbesök gjort den femte juni i år. En rätt sen påminnelse mao. Saken är den att jag inte heller har fått fakturan som denna skulle varit en påminnelse på eftersom besöket skulle direktregleras. Papper med alla uppgifter fylldes i på kliniken och detta skulle "inte vara några problem". Detta var andra besöket där och det första betalade jag på den faktura som skickades hem för att reglera med bolaget senare, men till andra besöket låg jag ute med ca 8.000:- i vet.räkingar och bad dom därför direktreglera.
Jag skickade in alla mina papper till försäkringsbolaget (Dina) kort därefter och fick även utbetalt vad jag skulle ha. Trodde därmed att detta var utagerat. Men tydligen inte.
Har pratat med ATG´s ekonomitant som sa att pga hög belastning och bla bla bla låg dom efter med påminnelser. Jag undrar ju såklart varför jag inte fått den första fakturan och varför det inte är direktreglerat. Det finns det inga svar på. Troligen ska detta kunna gå att efterreglera.
Det jag undrar nu är; behöver jag betala en ny självrisk trots att besöket är gjort inom självriskperioden, men fakturan kommer nu?
Har någon annan varit med om detta från en ATG klinik?
Jag skickade in alla mina papper till försäkringsbolaget (Dina) kort därefter och fick även utbetalt vad jag skulle ha. Trodde därmed att detta var utagerat. Men tydligen inte.
Har pratat med ATG´s ekonomitant som sa att pga hög belastning och bla bla bla låg dom efter med påminnelser. Jag undrar ju såklart varför jag inte fått den första fakturan och varför det inte är direktreglerat. Det finns det inga svar på. Troligen ska detta kunna gå att efterreglera.
Det jag undrar nu är; behöver jag betala en ny självrisk trots att besöket är gjort inom självriskperioden, men fakturan kommer nu?
Har någon annan varit med om detta från en ATG klinik?