Fagerbett!

Okänd

Trådstartare
Vad tycker ni om fagerbett? Vilket/vilka bett rider ni på? Hur är hästen att rida? :banana::)

Jag tycker det är intressant med bett, har dock ingen häst utan bara är nyfiken...

Jag vet inte från egen erfarenhet men saker jag fått höra från folk på mitt stall som använder fagerbett eller bara har uttryckt saker om Fagerbett (ingen aning hur mycket sanning i detta):

- De är små i storlek så om hästen har 10.5 vanligtvis är det 11.5 i fager

- typ hälften av fagers bett är ej godkända för tävling

- alldeles för dyra

- dålig kvalitet / skulle aldrig våga använda ett delat fagerbett

Själv funderar jag på att köpa ett Jamila islandsstångbett, version 2 (version 1 var ej godkänd för tävling).

Jag har en häst som gärna inte tar stöd på bettet, men har lyckats hitta ett Fagerbett han är toknöjd med.

Jag gillar Fagers bett, uppskattar att de har så himla många olika varianter att välja mellan. De jag provat har funkat helt ok på min häst.

Min häst gillar deras titanbett, han vill ha tunna och lätta bett. Han har tvådelat, tredelat, pelham och kandarbett. Jag köper dem begagnade, då blir det inte så dyrt.

Liknande trådar

Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
291
Senast: Elendil
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: dukie
·
Utrustning Någon som har testat Sprengers ”nya” bett Satinox? Vad tyckte hästen? 😊 Extra intressant om man även har testat deras Dynamic på samma...
Svar
4
· Visningar
430
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka