Fästingar på föl!!!!!

nala

Trådstartare
Vi har jätte mycket fästingar här i år och dom har en förkärlek till mina föl :mad: Är det någon som vet när man kan börja använda Switch på dom små liven eller om ni har andra tips som är bra till föl tar jag tacksamt emot dom för jag plockar i snitt 3-4 fästingar på varje föl om dagen :eek: och är orolig för fästingburnasjukdomar! Tack på förhand :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Fästingar på föl!!!!!

Vi har switchat våra föl. De är 8 veckor och vi satte på switch för en vecka sedan. Har inte haft en enda fästing sedan dess!
Läste på förpackningen och det stod ingenting om att man inte kunde använda det på föl.

Hellre att använda detta än att få borrelia eller erlichias.
 
Sv: Fästingar på föl!!!!!

Jag kommer oxå att använda swift on på mitt föl när han kommer hem från hingst stationen, men en vetrinär som var ute hos oss förra hösten när min ena häst hade en hovböld sa att föl inte kunde få borrelia och elishia... konstigt tänkte jag, men jag vågar inte chansa...
 

Liknande trådar

Hästvård Just nu har Kajan 2-5 fästingar om dagen som måste plockas 😬 Är livrädd för fästingar då min gamla häst fick anaplasma i blodet och blev...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 471
Senast: nexxa
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
577
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp