Sv: Färger

Skillnaden utseendemässigt är att den är mörkare än en isabell och genetiska skillnaden är att haflingern inte har nått gulanlag.
 
Sv: Färger

Liten följdfråga:
Men på nordsvenskar då? Som har gul-anlag inom rasen?

Dom kan ju variera i färg mellan vad jag tycker ser ut som en silversvart, till en palomino, och allt kallas fux? Finns det så stora variationer inom fuxfärgen?
 
Sv: Färger

Liten följdfråga:
Men på nordsvenskar då? Som har gul-anlag inom rasen?

Dom kan ju variera i färg mellan vad jag tycker ser ut som en silversvart, till en palomino, och allt kallas fux? Finns det så stora variationer inom fuxfärgen?
Jäpp, det finns så stor variation inom fuxfärgen också. Silversvart ser jag som omöjligt då det inte finns inom rasen. En isabell är oftast ljusare än en flaxfux. För att en isabell ska vara möjlig måste minst ena föräldern ha ett gulanlag.
 
Sv: Färger

Ja, det finns väldiga variationer. Dock är dom sällan så gula som isabeller är. Däremot kan isabeller vara lika mörka som fuxar. Så det är inte helt självklart alla gånger.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 739
Senast: geting
·
Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: Görel
·
Kläder & Bli fin Jag har en supersöt vit playsuit som jag aldrig har använt för jag trivs inte i helvitt så jag hade velat färga den. Problemet är att...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp