Färdigfoder eller blanda själv?

tgd

Trådstartare
Är dom färdiga foderprodukterna överlägsna de blandningar man kan göra själv? Är det bättre att köpa ett färdigfoder än att basera sin foderstat på analserat hö och havre och de ev. kompletteringar som behövs?
 
Jämför du färdigfoder + oanalyserat hö med "rena fodermedel" + analyserat hö? I så fall måste väl svaret bli att det senare är bättre! :)

Annars finns det väl olika åsikter. Priset är väl ganska avgörande (fast man får ju int egå för mycket på det heller: vårt hö kostar t ex nästan dubbelt så mycket som havren!).
 
det beror väl kanske på om du har EN häst att fodra eller 30... om man endast har en häst kanske det kan vara lite mysigt att pillra ihop maten, men det är knappast mysigt om man har många hästar..... :D
 
Jag tycker det beror på om det finns något färdigfoder som passar mitt hö.

Jag väljer hellre ett färdigfoder än att jag blandar själv, för det blir ofta billigare. Om jag har ett hö som passar till både havre och krafft grund så ger jag nog hellre grunden.

mvh Jessica
 
Jag använder gärna färdigfoder om det passar bra ihop med höt.
Fast jag brukar ändå få blanda och joxa mer eller mindre, har ännu inte lyckats få ihop någon foderstat på enbart hö och ett färdigfoder.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 574
Senast: Lhas
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 833
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 121
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 567
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp