färdig foder till föl

Y

yodi

damen är dräktig och jag har redan så smått börjat fundera på hur lillen ska fodras, jag har sett en hel del färdig foder till föl och undrar om det är någon som har provat något och vad ni har för erfarenheter av det :bump:
 
Jag föredrar att ge basvaror istället för ihopsatt.
Korn,havre & betfor +mineraler & el lusernhack. :bump:
 
Det du måste grunda det på i framtiden är helt och hållet på vad ditt grovfoder innehåller rent näringsmässigt.
Jag vill helst fodra med enbart hö/hösilage, men nu var mitt hö så proteinfattigt så jag har fått gett mycket tillskott till mitt föl f 03.
Men se till att mor och barn går på ett bra bete, den lilla kommer att smaka av mammans mat.
Men se till att få ett bra hö som sagt var och utgå från det, men min har ätit hö, och kraffts produkter, har gått över till hippos nu då det är lite billigare, samt hackad lucern.

Jag köpte Dodssons fölfoder, svindyrt och passade då inte mitt hö alls, 20 kg kostade 450 kr
 
Helst bara hö/silage, men det är svårt att hitta sånt med tillräckligt högt näringsvärde. Jag använder gärna Krafft Breed till småttingar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 973
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
743
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
3 375
Senast: Breaktown
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 145
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp