Få UPP huvudet?

A

Azalea

Hej!
Jag har ett varmblodssto på 10 år som jag ridit in själv. Jag har jobbat mycket med att få henne att gå i form, och hon böjer lätt ner huvudet när man ber henne. Men hon går med huvudet väldigt långt ner. Jag undrar om någon har något tips på hur jag ska göra för att få upp hennes huvud, men fortfarande hålla henne i form? Som att hon ska höja nacken och halsen eller hur man säger!

Tacksam för alla tips och svar!

Sv: Få UPP huvudet?

jobbar hon rätt med bakdelen? eftersom man rider hästen bakifrån ock fram till bettet..ta hjälp av en tränare lycka till:)

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 318
Senast: mily
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Ponylove
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama