Få manen att växa ut?

_Runaway_

Trådstartare
Min häst har en parti längs mankammen där manen av någon okänd anedning blivit avskavd. Finns något knep/huskur för att få den växa ut igen?

Sv: Få manen att växa ut?

Är den alltid avskavd? Jag sparar lång man på mitt vbl och har den del som växer närmast manken i två flätor för att undvika att den skavs av mot täcket. Det funkar. Prova att fläta manen där den är avskavd för att skydda den från att bli det igen och så hinner den växa under tiden.

_Runaway_ skrev:
Min häst har en parti längs mankammen där manen av någon okänd anedning blivit avskavd. Finns något knep/huskur för att få den växa ut igen?

nått som är visseligen lite dyrt men FUNGERA är Enzion det hjälper både man o svans att växa o blir längre o tjockare plus att den hjälper hovarna att bli kanon bra!!!:rofl: en hel nöjd användare av detta:banana:

Flytande biotin och VSL sägs fungera, har provat själv men det är svårt att säga om det skyndade på det hela eller ej.

Vad kostar det? Var finns det?

hanna_shetland: Ok, men inte biotin i pulverform då?

Vet en hästägare som ger sina islandshästar ett tillskott som heter Dogpowder för att deras manar ska växa mer, han säger att det funkar i alla fall...
Annnars tycker jag att Enzion funkar bra! Enzion finns att köpa i vanliga ridsportaffärer.

Ingen aning som sagt, kanske går med pulver också, jag provade med flytande (som jag blev rekommenderad).

Emmah.S skrev:
Enzion?! Finns vars?! Har samma problem som trådskaparen!

lite dyrare.men helt klart värt pengarna... finns i endel häst affärer inte i alla.. det heter Enzion... fråga en som heter Casper här inne, hon har exakta siffror på vad det innehåller o hur mycket det kostar...:banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Anonym456
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur