Wille
Trådstartare
Ingen av mina katter tål att jag ger dem pälsvård. Toni har dock en lätt päls men har fått en tova på bröstet som hon inte tillåter att jag tar. Har försökt med "våld" och hållit hårt i katten medan jag försökt klippa, men har inte lyckats. Hon skriker när jag försöker eller så krånglar hon så mycket att jag måste släppa. Lina har sjukt mycket underull som gärna vill tova ihop. När jag försöker borsta henne så går hon alltid därifrån. Jag får helt enkelt inte borsta eller klippa tovor, även om de bara är lätta tovor, lätt åtkomliga, som egentligen skulle gå att reda ut med fingrarna eller borsten. Jag vet inte hur man gör för att få katten att stanna kvar vid pälsvården. Lina lackade ur på mig här om dagen och klöste mig när jag försökt borsta. Jag har försökt med godis men det blir bara hysteriskt och katten är inte still för fem öre ens.
Jag försöker borsta vid varje tillfälle som ges, eller ta en tova, men det är bara i undantagsfall jag lyckas. Bör jag åka till djuraffären och få hela katten rakad, eller vad gör jag?
Jag försöker borsta vid varje tillfälle som ges, eller ta en tova, men det är bara i undantagsfall jag lyckas. Bör jag åka till djuraffären och få hela katten rakad, eller vad gör jag?