Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börja lugnt. Ett par dagar i veckan med de viktigast övningarna. Och välj tid som energin är bäst. För mig är det före jobbet.Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och det påverkar min vardag Hur gör ni andra med dålig energi för att få in träning i vardagen?
Nu vet jag inte om man kan kalla det styrketräning, men jag behöver stärka mina axlar och skulderblad. Får lätt ont annars. Jag hittade tre övningar med gummiband som jag kör var/varannan dag (lite beroende på om jag kommer ihåg ). Övningarna tar bara några minuter och har verkligen hjälpt . Och gummibandet kostade bara en femtiolapp .Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och det påverkar min vardag Hur gör ni andra med dålig energi för att få in träning i vardagen?
Har du någon video eller så du kan länka till? Det lät jätteintressantNu vet jag inte om man kan kalla det styrketräning, men jag behöver stärka mina axlar och skulderblad. Får lätt ont annars. Jag hittade tre övningar med gummiband som jag kör var/varannan dag (lite beroende på om jag kommer ihåg ). Övningarna tar bara några minuter och har verkligen hjälpt . Och gummibandet kostade bara en femtiolapp .
Jag gör övning 1, 2 och 4 .Har du någon video eller så du kan länka till? Det lät jätteintressant
Tack!Jag gör övning 1, 2 och 4 .
https://iform.se/traning/styrketraning/styrkeovningar/axel-ovningar
Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och det påverkar min vardag Hur gör ni andra med dålig energi för att få in träning i vardagen?
Jag bokar in mig på saker med fasta tider. Då pallrar jag mig iväg även om jag är trött, för man vill ju inte missa träningen. Dvs, istället för att tänka att jag ska gå till gymmet för att träna ryggen, så bokar jag in mig på en träning som innehåller styrkeelement.Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och det påverkar min vardag Hur gör ni andra med dålig energi för att få in träning i vardagen?
När min arbetsdag är slut har jag inte kommit upp i speciellt många steg. Har kanske 20 meter till bilen hemmifrån och kanske 50 meter från bilen till kontoret på jobbetMin ischias försvinner när jag rör på mig, styrketräning funkar inte för mig. Så jag går och går och går. Genom att gå till jobb, gå en lunchpromenad, gå hem från jobb samt en kvällspromenad i kuperad terräng så kommer jag upp i minst 20.000 steg dagligen och då försvinner alla mina problem med ischias.
Jag är jätteglad att jag jobbar som förskollärare. Det är inte många minuter som jag sitter stilla åt gången ! Jag mådde sämre i kroppen när jag jobbade som admin i ett fåtal år.När min arbetsdag är slut har jag inte kommit upp i speciellt många steg. Har kanske 20 meter till bilen hemmifrån och kanske 50 meter från bilen till kontoret på jobbet
Jag sitter verkligen still hela arbetsdagenJag är jätteglad att jag jobbar som förskollärare. Det är inte många minuter som jag sitter stilla åt gången ! Jag mådde sämre i kroppen när jag jobbade som admin i ett fåtal år.
Bokar ett pass och tänker inte på vad det är jag åker till, bara åker.Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och det påverkar min vardag Hur gör ni andra med dålig energi för att få in träning i vardagen?
Kan du göra något på lunchen, typ 10 min promenad ute, några gummibandsövningar e.dyl.?Jag sitter verkligen still hela arbetsdagen
Cykla eller promenera till jobb? Gå en promenad på din lunchrast?När min arbetsdag är slut har jag inte kommit upp i speciellt många steg. Har kanske 20 meter till bilen hemmifrån och kanske 50 meter från bilen till kontoret på jobbet
Har fyra mil till jobbet så bilen är tyvärr enda alternativet. Har 30 minuter lunch så hinner inte så mycket mer än att ätaCykla eller promenera till jobb? Gå en promenad på din lunchrast?