Få i vitlöken på sommaren?

Shettisar

Trådstartare
Hur gör ni som ger vitlöksgranulat på sommaren utan att blanda i det i ex betfor?
Jag har alltid gett mina i fodret men tycker det är lite onödigt att ge dom betfor på sommarbetet.Hur ska man få i dom det då?

Min häst kommer faktiskt att få nån dl betfor även under betet, det gör ju varken till eller från.
Tror knappast att jag kommer att få i henne vitlöken annars... :p

För nåt år sedan hade jag en häst under betet, det vitlöks pulvret blandade jag i saft(för att det skulle smaka godare) o sprutade i munnen med en portionsspruta

Ger lite betfor så att mineraler och vitlök fås av varje häst individuellt. Har jag mineralbalja så sbbas den på nolltid för den är kul och leka med :rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar