Få hund att låta bli sår?

Red_Chili

Trådstartare
Jag vet att jag sett det någonstans, men kan inte minnas var... Någon typ av sårspray som ska smaka så att hundarna inte vill slicka på såren. Vet någon bukefalist var jag kan hitta något bra sådant?

Att jag undrar beror på fröken valp som lyckats få ungefär ett sår på varje ben och tja, hon tvättar lite väl mycket. Det har blivit lite rött runt ena såret nu, just för att hon är på det då och då. Att ha på tratt är inget alternativ och munkorg vet jag att skulle få henne superstressad.

Jag vet att jag sett det någonstans, men kan inte minnas var... Någon typ av sårspray som ska smaka så att hundarna inte vill slicka på såren. Vet någon bukefalist var jag kan hitta något bra sådant?

Att jag undrar beror på fröken valp som lyckats få ungefär ett sår på varje ben och tja, hon tvättar lite väl mycket. Det har blivit lite rött runt ena såret nu, just för att hon är på det då och då. Att ha på tratt är inget alternativ och munkorg vet jag att skulle få henne superstressad.
Jag har anti bit spray till häst på hund som har ett sår han gärna slickar upp då han är uttråkad. Har först på salva från vet och sprayar sen helt enkelt lite anti bit spray på benet. Smakar :yuck: och duger det till hästar utan tävlings karens då borde det fungera på hund ;).
Är sjöbo gårdens jag har :)

Till Monster funkar xylocainsalva suveränt, han hatar antingen smaken eller känslan av att tungan domnar. Numera släpper han alla tankar på att slicka bara tuben dyker upp. :D

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 019
Senast: Migo
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 920
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min hund skar sig på något igår vid stallet. Ett fint snitt rakt över stora trampdynan på vänster bakben. Snittet var så ytligt att det...
Svar
10
· Visningar
4 845
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023