AmandaLarsson
Trådstartare
Hej! Jag rider i en inriktnings grupp på måndagar. Där rider jag en häst som heter Cazim och han är sjukt spänd och har huvudet ganska högt upp. Han blir ju mjukare i sidorna känns det som iaf när han går på tygeln för då är han lättare att ställa till höger & vänster. Men jag vet inte hur jag ska få honom att gå på tygeln för han är väldigt känslig i munnen också. När jag gör t.ex. skänkelvikn eller framdelsvändningar så böjer han på nacken för han blir lösgjord men han tar upp huvudet igen sen men jag vill ju att han böjer på nacken "hela tiden". Jag är inte så bra på att ha stöd heller för jag vet inte hur hårt jag ska hålla i tygeln.. När jag också gör halvhalter så tar han bara upp huvudet typ högre, det funkar inte hur mjuk jag änn blir. Och om jag ska göra en liten volt tex så måste jag börja plocka på innertugel för han blir inte tillräckligt böjd eftersom huvudet är rakt ut och uppåt..
En annan tjej som sköter honom rider hnm skit bra utan att hon nästan gör något så typ dansar han fram som en dressyrponny :/
Skulle vara glad om jag fick svar
En annan tjej som sköter honom rider hnm skit bra utan att hon nästan gör något så typ dansar han fram som en dressyrponny :/
Skulle vara glad om jag fick svar
Senast ändrad: