Få bort våtrumssilikon från våtrumsmatta

bettysmatte

Trådstartare
Hur gör man bäst? Vi har tagit ner en duschvägg och nu är det kvar en bred silikonsträng horisontellt längs med väggen där duschväggen satt. Jag har skrapat bort en del med en matkniv, men tänker att det kanske finns något skonsammare sätt att få bort de sista resterna på?

Fönster/spis skrapa,finns inget annat att göra. Om man inte vill hålla rakbladet med fingrarna.
Men bra. Då kör jag på att skrapa bort även det sista!

Nu när väggen är borta är det verkligen uppenbart hur förstört golv och vägg där duschkabinen har suttit är :( . Alldeles brunt av järnet som vi hade i vattnet. Väggen är smutsigt gulaktig och golvet närmast där duschväggen satt är mörkbrun. Tyvärr hamnar det precis i framkant där nya badkaret står, så man påminns varje dag... :wtf: Jag förmodar att det inte finns NÅGOT som tar järnmissfärgning på våtrumsmatta???

Men bra. Då kör jag på att skrapa bort även det sista!

Nu när väggen är borta är det verkligen uppenbart hur förstört golv och vägg där duschkabinen har suttit är :( . Alldeles brunt av järnet som vi hade i vattnet. Väggen är smutsigt gulaktig och golvet närmast där duschväggen satt är mörkbrun. Tyvärr hamnar det precis i framkant där nya badkaret står, så man påminns varje dag... :wtf: Jag förmodar att det inte finns NÅGOT som tar järnmissfärgning på våtrumsmatta???
Prova att hälla på bikarbonat, citron. Sen gnugga.

Liknande trådar

Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
283
Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
364
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar