Få bort snigel från tassar (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

glittermoln

Trådstartare
Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?

Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?
Haha,det var verkligen ingen fråga jag trodde jag skulle höra :rofl: Kanske en plast stekspade som är mjuk mot tassen? Eller något liknande. En tandborste?

Fotbad? 😂

Vinäger ska funka har jag hört. Men har inte testat själv så hojta till om det funkar.

Min fick en på magen en gång. Jag provade med tvål, schampo och till slut diskmedel men fick 🤬💩😤 inte bort slemmet. Tillslut fick jag klippa bort den kladdiga pälsen.

Hoppas du lyckas bättre.

Vet inte hur det funkar med snigelslem men fett och tuggummi funkar det att ta bort med vanlig matolja.

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·
Hundhälsa Jag vet egentligen inte varför jag skriver den här tråden, men behöver nog få lufta lite tankar och se om någon kan se något som jag...
Svar
6
· Visningar
1 053
  • Låst
Övr. Hund Inatt kommer flera personer att sova i området för att tyst och stilla se om han visar sig, han är förmodligen skygg nu när han varit...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: rabalder
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka