Få bort missfärgningar från diskbänk?! hjälp!!!

Evergreen

Trådstartare
Jag har råkat missfärga diskbänken i min lägenhet som jag hyr i andra hand, ska snart flytta ut och är därför väldigt mån om att få bort missfärgningarna...(som jag misstänker är orsakade av cillit bang!)
har testat frenetiskt gnuggande med svinto samt "fläcksuddare" men det är helt verkningslöst! :(

är det bara att ge upp, eller finns det några andra medel som kan tänkas hjälpa?!

img_1736_161101044.jpg

extremt, otroligt, fruktansvärt tacksam för svar! ;) :bow:

Sv: Få bort missfärgningar från diskbänk?! hjälp!!!

Kolla med någon som håller på med rostfri plåt vad de putsar med?
Cillit Banga resten?

Jag som alltid tyckt att just rostfritt var så enkelt att hålla fläckfritt :confused:

Jag använder Jif Cream - det som hette Vim förut. Häller ut och skrubbar med diskborsten. Det brukar bli hur fint som helst efter sköljning.

Men det där har jag aldrig upplevt - kanske är det bästa att använda Cillit igen?

svarar till alla i samma ;)

är diskbänkar alltid i rostfritt stål? eller kan det vara aluminium?

vågar inte testa att använda cillit bang igen :eek: men ska skriva upp t-sprit och fönsterputs på listan över medel att testa!

resten av diskbänken är fläckfri och fin! det blev bara missfärgningar på ett ställe... förmodligen försvann inte allt cillit när jag torkade/sköljde av efteråt.

svarar till alla i samma ;)

är diskbänkar alltid i rostfritt stål? eller kan det vara aluminium?

.

Aluminium är MJUKT. Det skulle aldrig funka att ha som arbetsbänk/diskbänk.
Så diskbänkar är alltid i rostfritt.

Min moster tipsade om att använda tvättmedelspulver till rostfritt. Om det funkar vet jag inte, men enligt henne så gör det det iaf.

Polera med tidningspapper efter att du gjort rent med något av ovanstående. Det fick jag lära mig av en hemkunskapslärare i skolan. Precis som att tidningspapper är kanon att polera glas/speglar med så är det bra till rostfria ytor. Oj vad jag fick gnugga på skolans diskbänkar innan fröken var nöjd... ;)

Det ska vara ganska färska tidningar, det är trycksvärtan som ger glansen. :idea:

När jag jobbade på McDonald's för en hel evighet sedan så putsade vi upp allt rostfritt stål med olja. Typ vanlig matolja eller olivolja funkar fint.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Kropp & Själ Känner att jag måste skriva av mig någonstans och buke brukar vara bra på att finnas där.. I fredags kväll fick jag reda på att en nära...
Svar
14
· Visningar
1 737
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte lyckats jättebra än med att komma ner i varv och återfå energi- och tidsbalans... Jag har försökt avsluta mina för många...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: cassiopeja
·
Träning hästarna smet i kväll och min ena pålle gick in i grannens trädgård och det såg tydligen inte trevligt ut...:eek: ..vi hade antagligen...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar