Extremt onödig tråd om strumpbyxor

MJLee

Trådstartare
Ok helt oväsentligt men ska på fest imorgon, cocktails och dans. Klädsel smoking om nu det har någon betydelse. Lila knälång klänning och pumps. Vilken färg på strumpbyxor? Svart, mörkgrå, hudfärgade?

För en tillställning jag verkligen inte vill gå på. Vilket gör det ännu mer idiotiskt att noja om strumpbyxor. :meh:

Jag föredrar också svarta men så länge det inte skiljer extremt mycket i hudton mellan överkropp och ben så tror jag inte att hudfärgat ser konstigt eller fel ut.

Hudfärgade tycker jag, jag hade en lila klänning och svarta strumpbyxor på ett septemberbröllop en gång. Kändes supervintrigt, eftersom alla andra var barbenta/hade hudfärgade strumpbyxor.

Jag tänker mest på att det är sommar och svart känns lite höst/vinter. Suck måste köpa silikon inlägg annars kommer mina fötter att dö. Är inte van vid högklackat längre. :meh:

Ok helt oväsentligt men ska på fest imorgon, cocktails och dans. Klädsel smoking om nu det har någon betydelse. Lila knälång klänning och pumps. Vilken färg på strumpbyxor? Svart, mörkgrå, hudfärgade?

För en tillställning jag verkligen inte vill gå på. Vilket gör det ännu mer idiotiskt att noja om strumpbyxor. :meh:

Jag hade valt svarta alla dagar i veckan! Dock inga "tjocka" svarta utan lite tunnare/nättare/liiite transparenta.

Definitivt hudfärgade för klädkod smoking, det är elegantare och svart är så vintrigt! Riktigt tunna och glansiga är snyggast tycker jag. Om du inte känner dig mycket bekvämare i svarta, då ska du ha svarta såklart.

Och jag tycker att svarta, täta strumpbyxor är assnyggt - på vintern. Tunna svarta - nej. På sommaren är det snyggare med hudfärgade. De måste dock väljas med omsorg, så de inte blir gulaktiga, t ex.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka