Extreme Cowboy Racing

Evita_peron

Trådstartare
Har precis fått upp ögonen för den nya sporten i Sverige Extreme Cowboy Racing! Det verkar hur kul som helst och att man måste ha en otroligt mångsidig och säker häst är ju bara ett stort plus! :D
Har sett en artikel i LR och har nu läst lite på internet och även sett några klipp och hästarna verkar ju grymma! :bow: Har sett att det finns en klubb i Sverige men tänk vad kul om det kan sprida sig så man kan se det på fler stora tävlingar! :D Är det någon som håller på med det eller som också är intresserad? :)

Sv: Extreme Cowboy Racing

Såg också artikeln i LR och skulle definitvt vilja testa i framtiden, när hästet är äldre. Vart i landet ligger klubben du hittat?

Det verkar ju vara ganska nytt men också så otroligt roligt! :D Om man går in på http://extremecowboyassociation.com/ så finns det massor av olika "hinder" om man går in på deras regelbok, antingen på "samples obstacles" eller så går man in på "EXCA rulebook" och bläddrar ner. Där finns det mer förklarat :)

Okej, TACK så mycket! :D Såg att Bill Cameron kom till Sverige precis! :) Ska tydligen vara en tävlingen i augusti! Skulle vara kul att vara med men min häst jag har tänkt att köra med har föl nu :p och den andra är nog inte lämplig för denna gren.. Tycker allting är för farligt! ^^ Byggde faktiskt en liten bana igår och det gick riktigt bra det enda hon tyckte var lite jobbigt att stå stilla och fölis tyckte det var jätte roliga leksaker! :cool: Thihi

Vet du om det finns någon/ några som bygger upp och tränar tillsammans?

Det är så synd att det är för långt för mig :( Men jag får fortsätta att ”öva” hemma :P Det skulle vara jätteroligt att få se en tävling.
Vad kul! Bra för fölis också :P Vad hittade du på för ”hinder” då? Banan jag gjorde var med två små hinder och sen ett L som vi skulle gå igenom och även backa igenom, lägga på en regnjacka (lysande orange!), gå över presenning och zick-zack runt några stolpar på rad. :) Mycket basic men vi tog det vi hade just då :)
Jag vet faktiskt inte om det finns några som bygger tillsammans :confused:

Ni är alla varmt välkommna till Swedenexcaracers!
Vi har nu fullt upp med träningar för Bill Cameron.
SweExcaRacers finns även på FB. Vi har haft otroliga framsteg och otroligt nöjda ekipage i snart en vecka med Bill Cameron.
Jag är sällan här men om ni har frågor osv så finns vi på FB el via Mail.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 965
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Nikkis
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 057
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar