Extrem salivproduktion!

Ainon

Trådstartare
Min hund har helt plötsligt fått en extrem salivproduktion. Ligger han i mitt knä ett tag så är det en nästan 10cm stor blöt fläck (hunden är 1,5kg tung) och man kan se att salivproduktionen ökat eftersom det är synligt runt munnen.

Vad kan kraftigt ökad salivproduktion bero på?

Den enda förändringen jag gjort är att han igår och idag fått lite dentastix (pedigree)

Sv: Extrem salivproduktion!

Kan någonting ha fastnat i munnen på honom? kanske en bit av dentastixet eller nåt annat...? Ligger något och irriterar inne i munnen så kan det göra att de blir mer dregliga än normalt.
Kika för säkerhets skull!
:)

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 147
Senast: Dopy
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 231
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 529
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka