saffran

Trådstartare
Hej!
När jag rider min häst (jag hör det i skritten) knäpper det till i bakdelen. Kan inte säga att det är ett särskilt ben eller högre upp men det liksom knäpper varje steg.
Tänker ofta på det i början av passet så har inte funderat på om det gör det i slutet, men det ska jag göra idag!

Är även lite stel när man ska lyfta vänster bakben, men blir mycket bättre (som en "vanlig" häst) när jag stretchar kontinuerligt!

Har ni någon tanke vad det kan var och vad man kan göra åt det?!

Tack på för hand!

Sv: extra?

ingen som har varit med om något liknande?

Tänkte på nypon, är det något som kan hjälpa?:confused:

eller olja!

läste att linfröolja skulle ha god verkan på leder (vilket det är jag tror knäpper när han går) eller kan man ta majsolja lika väl då?

jo men självklart är det gjort och dom hittar inga fel på honom! han är röntgad och helt genomgången!

men kom jag på nu, fick han matolja då det skedde! i vintras!
nu får han inte olja då foderstaten inte kräver det!

men ska börja med det igen och se om det hjälper!
bra när man börjar tänka vad som kan vara orsaken!

Min häst gör likadant, har aldrig fått reda på vad det beror på...!
Han är kollad på alla möjliga sätt och vis. Kiropraktorn kände en låsning bak, den är nu fixad men hästen "knäpper" fortfarande ( hade ut kiron 1 gång i månaden under ett år, inga förändringar i knäppandet, men hästen blev bra mkt mjukare!)...

Om någon har en förklaring så vore det guld =)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka